Glashütte Original vs IWC

Medlem
13. april 2009
Innlegg
131
Sted
Oslo
Hei,

Går i tanker om å kjøpe et nytt ur som skal brukes til 'pent'. Har tenkt på Glashütte Original Senator eller IWC Portoguese. Kan jeg spørre om noen har tanker rundt disse to merkene som kvalitet, holdbarhet, servicekost o.l?
Kanskje noen av dere som har begge ;)


Setter pris på kommentarer.


- sandecker
 
Hvilken Portoguese er det du vurderer? Det finnes en med et modifisert ETA verk og flere med in-house verk.
 
Jeg har begge og liker begge veldig godt. Glashütten ligger nok et par hakk over i kvalitet, men du kan ikke gjøre feil uansett hvilke av disse du velger. Lykke til.

Blurb_Glashutte-6.jpg


Blurb_IWC-1-2.jpg
 
Takk for svar!

Fine bilder Sponon og det er to av mulige alternativ sammen med de to under. GO er stilren og flott men jeg er usikker på romertallene ;)

Dette med urverket, evt egenprodusert, hvor stor betydning har det?


Glashütte Senator Panorama Date


Portuguese Automatic


PS: forsøkte å legge inn bilder med det gikk ikke.
 
Jag föreslår denna!

GO:s instegsmodell i GO-familjen. Relativt billig för att vara en High-End.

DSCN1200.jpg
 
Stemmer i med sistemann og for GO generelt. Inhouse-IWCene er nydelige men blir for store for meg. GO-katalogen er en fryd å kikke i, så utrolig mye flott!
 
Flott modell det der Andsan.
Du nevner innsteg, kan jeg spørre om prisnivå eller er det ikke tillat her?

Størrelse og høyde er viktig parameter og at det skal være en klassisk 'enkel' klokke.
 
Svar på frågan

Flott modell det der Andsan.
Du nevner innsteg, kan jeg spørre om prisnivå eller er det ikke tillat her?

Størrelse og høyde er viktig parameter og at det skal være en klassisk 'enkel' klokke.

Jo den är 40 mm och 11.2 mm tjock. Beträffande priset varierar det stort. AD i Stockholm tar 45k svenska kronor.
Finns att köpa i Tyskland för ca 34k svenska kronor.

Jag trivs väldigt bra med min, lagom storlek, den är lätt, den är både lite sportig även elegant. Den finns i vit urtavla också.

Bifogar en bild på baksidan

Glas024.jpg


Lycka till

Anders
 
Andsan; den GO'en er bare så sinnsykt snadder.:D

GO kan vel best sammenlignes med JLC fremfor IWC. Begge de førstnevnte er vel et lite hakk over IWC i dette prissegmentet etter min mening.
 
Jeg liker begge merkene, men etter at jeg ikke har hørt noe fra Tidemann til tross for flere henvendelser har jeg mer eller mindre slått fra meg drømmen om GO.
 
Jeg liker begge merkene, men etter at jeg ikke har hørt noe fra Tidemann til tross for flere henvendelser har jeg mer eller mindre slått fra meg drømmen om GO.

Det er noe bugs med systemet på nettsiden deres. En telefon med Tom Andre så forstår du hvorfor alle roser den sjappa opp i skyene :)
 
Altså, jeg synes det er smått utrolig at Tidemann ikke fikser e-post systemet.
Når det er sagt har jeg god erfaring med butikken da jeg var innom.

Mitt neste ur blir en IWC, JLC eller GO. Portuguese 5001 leder knapt for øyeblikket :) Designmessig bortimot perfekt IMHO. Litt usikker på størrelsen, så den må prøves.
 
Hehe, "lissepasning" som Tore skrev en gang, om jeg ikke husker feil :)

Men ja, 7 dagers verket frister! :)