Girard Perregaux verdi

Medlem
29. mars 2015
Innlegg
133
Sted
Tranby
Spørsmålet kommer stadig, og dere er sikkert lei av å få sånne henvendelser. Jeg leser i andre fora på nett at folk er litt lei - men jeg trenger nå allikevel litt bistand da min kunnskap ikke strekker til.

Jeg har kjøpt meg en Girard Perregaux. Det sitter et ETA 1081 urverk i den (mener jeg det var). Den er forgylt på forsiden av kassa. Ikke på kantene. Den har ytre diameter 34mm uten krone og stammer fra ca 1950. Den har en liten skygge av ett-eller-annet på innsiden av glasset ved kl 3. Glasset, skiva, kassa og urverket ser ellers meget bra ut. Near mint i mine øyne.

Hva slags verdi snakker vi om, er det mulig å kunne gi noe fornuftig verdi ut fra disse bildene?

gp1.jpg gp2.jpg gp3.jpg gp4.jpg gp5.jpg

På forhånd takk til de som tar seg bryet med en tilbakemelding.
 
Det er veldig lett å finne den nøyaktige verdien av dette uret: Prisen du betalte.

Forgylte ur fra 50-tallet er desverre ikke verdt all verdens. Dette var riktignok en stilig klokke i tilsynelatende god stand, men med litt umoderne proporsjoner. Men.. skal vi tro klokkepressen så er små herreur på vei tilbake. Jeg føler det bare ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
I og for seg et godt svar, men var ikke helt det svaret jeg ønsket. ;)

Men jeg skal reformulere; hva vil en ca markedsverdi være på klokka? Uavhengig av hva jeg gav for den.

Jeg liker best maks rundt 42 mm på lanken min, så 34 blir litt smått. Men det er en vanesak. Etter en liten stund sitter den (neeesten) som et skudd.

Jeg synes den er fin, og jeg liker veldig godt designet på klokka.
 
Pen klokke.
Som nevnt er ikke markedet særlig stort for klokker i den størrelsen.
Jeg vil tippe et sted mellom 2-3000, så får vintage-ekspertene rette meg hvis jeg er helt ute.
Såfremt alt er originalt selvsagt.
Så spørs det om noen er ute etter en liten vintage dressklokke da...;)
 
For å få markedsverdi må du ut på internasjonale fora, eksempelvis ebay.
GP har ikke særlig fotfeste i det norske markedet ift det store utland. Som selvfølgelig påvirker prisen.

Her ett eksempel på en GP fra 50-tallet som ble solgt på Ebay for rett undet 1000kr.
LINK

Vil anta at en slik klokke som du har, hvis du legger litt arbeid i salgsannonsen med gode bilder og beskrivelser av uret, kan ende på 1-2000kr på ebay, evt halvparten i Norge.

Altså ingen gullgruve.
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Stand er viktig for verdi, og din ser fin ut :)
Det kan se ut som verket er merket "adjusted" og er påført et fire sifferet serienummer? Det gjør den mer interressant for samlere. Tror anslag ovenfor mellom 1000-3000 NOK er realistisk