Girard Perregaux Seahawk

Medlem
13. mai 2014
Innlegg
861
Sted
Drøbak
Hei

Jeg kom over ett par gamle klokker på ett bruktmarked og slo til på en tilsynelatende god deal. Den ene av disse har jeg konkludert med er en GP Seahawk fra 40 tallet, med sølv/ champagne skive samt visere og markører/ tall tilsynelatende i gull (av farge i allefall). Det står "17 Jewels" og "Antimagnetic" på skiven, en kombinasjon jeg ikke har klart å finne på noen andre etter en del søk på www. Kassemål er 32mm og 18mm lug width. Klokken tikker og går, men trolig ikke akkurat innenfor COSC ;)

Noen her som har kunnskap om disse? Kan dette være en militær variant? Er det noen verdi i slike og vil det ha noe for seg å få den shinet og servet?




DSC_1723_zps4mvwqrfp.jpg
[/URL][/IMG]

Mvh

KH
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Tja, vet ikke noe spesielt om denne, men GP er jo et merke som blant kjennere har like høy status som f.eks Omega, litt liten med 32mm for mange? Men absolutt en pen klokke!
 
Hvis du har noen litt skarpere bilder, hjelper det oss litt. På innsiden av sørsiden på lugsene, bør det stå et serienummer. Det hjelper. Sprett kassen og se hva som er på innsiden, hvis det er en ekte Seahawk, kan baklokket være skrudd. Da kan man se verket og sannsynligvis et serienummer.
 
Redigert:
Takk for tilbakemeldinger @Eternamaniac @Oscr

Baklokket er skrudd, så der trenger jeg nok litt assistanse fra en urmaker. Ingen serienummer å se på utsiden av kassen noe sted, så må nok få åpnet den. Poster bilder av innsiden ila ettermiddagen.