Girard Perregaux Laureato

Medlem
29. juli 2018
Innlegg
149
Sted
Utkanten
Er det noen her inne som har erfaring med Girard Perregaux generelt, og Laureato spesielt? Ser denne sjelden eller aldri til salgs i bruktmarkedet, og heller ingen omtaler eller andre innlegg med denne klokken på forumet her. Har kun sett klokken i butikk og synes den ser fantastisk ut, så synes det er litt merkelig at den aldri er å se på noens hånd? Eller blir den bare skydd som pesten som et fatttigmanns wannabe Holy Trinity-ur?

Takknemlig for alle erfaringer og tanker om merket og modellen, og finnes det en egen tråd, så dytt meg gjerne i riktig retning!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sebra
GP er ikke noe fattigmanns noe som helst. De har en historie og kompetanse på høyde med de beste. Laureatoen er en av flere luksusstålur som kom i kjølvannet av RO. Den står like trygt som Nautilus, Overseas og Ingenieur.
Hadde jeg hatt midler hadde jeg glatt gått for nye Laureato fremfor de andre den er i kategori med. Kanskje kun slått av Overseas i mine øyne.

Mangel på synlighet her på berget er vel først og fremst pga tilgjengelighet og saueflokkmentalitet.
6760F94F-2B6D-4091-997D-00DAC381C340.jpeg

Det står ikke på kvaliteten når det kommer til GP
 
GP har vel nesten alltid vært i klassen anerkjente, men litt obskure sveitsere sammen med F eks Ulysse Nardin.
Da min klokkeinteresse begynte å ta av på starten av 2000-tallet var GP ganske populære faktisk. Nå synes de å ha forsvunnet.. Nå var det etter min mening større variasjon den gangen også. Nå skal alle bare ha Rolex.
Laureato er som du sier litt Genta kopi, men etter hva jeg hører en skikkelig bra klokke. Selv vurderte jeg Sea Hawk for lenge siden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Silkeswarten
Kvalitetsmessig imponerer de. Markedsmessig (interesse) sliter de langt (!) mer...
 
Takk for god info, samt at jeg vel også har fått bekreftet noe av mistanken jeg hadde om at dette av mange blir ansett for å være en modell som er for inspirert av andre merker. Selv synes jeg designet på Laureato står stødig på egne ben, og dette blir nok hovedmålet for håndleddet i 2020 for min del.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pøkken
Har også kikket på Laureato en stund. Faller fort i verdi så nyere brukt er å foretrekke har jeg funnet ut. Foretrekker egentlig 40mm klokker av denne typen, så det at Laureato kommer i 38 og 42 gjør det litt vanskelig. Mulig 38 hadde funket, alternativt jubileumsmodellen i 41 men den er kanskje ikke så lett å få tak i brukt til en hyggelig pris.
Her er herlig eksemplar :)
6404749D-D26D-4317-BB81-FD43B0BFE4BF.jpeg