GG-W-113

Cax

Medlem
17. jan. 2012
Innlegg
123
Sted
Europe/Oslo
Er det noen som kjenner til dette begrepet?

Det er altså snakk om en spesifikasjon fra US Government på armbåndsur som de i over 20 år fikk levert implementasjoner av fra forskjellige leverandører, for eksempel Hamilton og Benrus.

Spesifikasjonen finnes her: http://www.everyspec.com/FED_SPECS/G/GG-W-113A_22400/

Dette var urene som ble brukt av US Air Force, på svart rem.


Så har det seg slik at denne fulgte etter meg hjem i dag:

p5220001d.jpg

p5220002.jpg

p5220008.jpg

p5220009p.jpg




Obs! Hairshot følger:




p5220007.jpg



Det er her snakk om en implementasjon av GG-W-113 levert av Glycine i 1986, under navnet Altus. De som følger med vet at Glycine også i dag har en modell ved navn Altus. Det var bare dette året og denne leveransen fra oktober 1986 som kom fra Glycine. Hamilton leverte på spesifikasjonen igjen etter det, men ikke så lenge tror jeg, for den ble avviklet ikke lenge etter.


Urverket skal være ETA 2801-2, og kassen er kompakte 34mm. Remmen er spesifikasjon MIL-S-46383B Type II, som faktisk er litt for smal, men spec er spec.


Jeg falt for denne umiddelbart, og betalte kanskje litt godt for den, men er enda mer fornøyd med den enn jeg hadde regnet med. Den er i god stand, og kontrasten mellom de skarpe kantene og den matte finishen er det noe veldig ryddig med.


Det er fremdeles liv i det jeg antar er tritium:

p5220020p.jpg
 
Militære årgangsur er som regel stilrene. Denne er intet unntak. Pent.

Gratulerer!
 
Takk, alle sammen!

Uret er veldig lite ja, og ekstra lite nå som "normalstørrelsen" er type 44mm. Men det er på en måte bare litt oppsiktsvekkende, og klokken ser såpass ut som om den mener alvor at det ikke blir noe unisexpreg av det, heller noe man forstår passer glimrende under pilothanskene men fremdeles er et funksjonelt og godt ur.


Disse må jo også være fine til ur-padawans. Det er nok ikke så mange av akkurat denne modellen å få tak i, men det ligger en god del eksemplar fra andre leverandører på ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=GG-W-113&_sacat=0