Generell snikksnakk

Island; jeg skal mest sannsynlig et par turer dit med jobb nå i høst/vinter, og lurte på hva som er verdt å få med seg?

Island; jeg skal mest sannsynlig et par turer dit med jobb nå i høst/vinter, og lurte på hva som er verdt å få med seg?
Jeg har vært der noen ganger, men det er en stund siden, så jeg tørr ikke anbefale noen spisesteder. Men jeg vil ikke anbefale steder som blå lagune. Dra heller ut i naturen eller på et offentlig bad. Begge deler er varmt anbefalt, så kan du heller bruke penger på god mat.

Jeg har vært der noen ganger, men det er en stund siden, så jeg tørr ikke anbefale noen spisesteder. Men jeg vil ikke anbefale steder som blå lagune. Dra heller ut i naturen eller på et offentlig bad. Begge deler er varmt anbefalt, så kan du heller bruke penger på god mat.
Den blå lagune er vel tatt ut av drift grunnet lava/vulkanutbrudd, så det blir fort et annet sted ja. Men jeg skal sjekke ut offentlige bad, og heller ta til naturen. Joggeskoene blir med, så må ut og oppdage litt.

Hvem fra ditt område i Norge utvandret til Island på 900 tallet og hvor til? Om det er i nærheten av dit du skal kan det jo være interessant å finne ut mer om dem, og se hvor de bosatte seg. Islandske ættesoger har detaljer.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg var med som speiderleder til Island for en del år siden. Det som helt klar satte mest inntrykk var å ta en tur inn over fjellene og besøke de varme elver og kilder. Det var da jeg tok bildene av T-Touch i elven.
T-Touch Island varm elv 1.jpg

Det å bade i disse elvene og kullene var en opplevelse.

Ellers så var det minneverdig å ta båten ut til Vestmannsøyene, som var rammet av vulkanutbrudd på begynnelsen av '70-tallet.

Det er mye historie, museer og opplevelser. Der kommer selvfølgelig ann på hvor mye tid du har.

Som speiderleder var det forbud mot alkohol , ingen så at jeg (i uniform) tok en øl på uterestaurant. Godt øl, og det gikk fint det også.

Island er fantastisk. En artig greie er at, om du legger merke til det, pluss har sett Gran Canaria, så er.de påfallende like!! Selvfølgelig, de er jo vulkanske!!!

Island er faktisk.

8

+1 for offentlige bad på Island, det er mange fine anlegg. Blå lagune var ganske trist da vi var der, men de mange offentlige badene vi besøkte var alle veldig bra (kjørte landet rundt på to uker for et par år siden, ble en del badestopp ja)

Noken år siden eg var på Vestmannaeyjar, men absolutt en plass eg har lyst å ta med fruen en gang . Siste årene har eg vært der en 2/3 ganger i forbindelse med jobb . Og då blir det mest å utforske restaurantene sammen med kolleger. Men har kjørt rundt litt både mot Kirkufjell til Isafjordur og Akureyri. Og sør/øst til svartifoss .

Mange år siden eg sist var på blå lagune, der er som nevnt andre plasser om en liker slikt.

Svinger innom feks https://kokteilbarinn.is/
For en hissig pepper cocktail , maten er bra den og.

Eller satse på en litt meir autentisk opplevelse på "The three coats"

• Liker
Reaksjoner: Preacher og mr.quick
Noken år siden eg var på Vestmannaeyjar, men absolutt en plass eg har lyst å ta med fruen en gang . Siste årene har eg vært der en 2/3 ganger i forbindelse med jobb . Og då blir det mest å utforske restaurantene sammen med kolleger. Men har kjørt rundt litt både mot Kirkufjell til Isafjordur og Akureyri. Og sør/øst til svartifoss .

Mange år siden eg sist var på blå lagune, der er som nevnt andre plasser om en liker slikt.

Svinger innom feks https://kokteilbarinn.is/
For en hissig pepper cocktail , maten er bra den og.

Eller satse på en litt meir autentisk opplevelse på "The three coats"

Jeg hadde et måltid på Monkeys! Det var kjempegodt. Soppspydene de hadde den gang er brent fast i minnet.
Jeg synes generelt alt av mat i byen var god. Meget dyrt, men godt.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Dette var nok noen småkriminelle 12-13 åringer, driver kun med håndgranater isteden for de store greiene…

Skummelt med barn som blir rekruttert til slik. Dei har jo egentlig ingen ide om ka dei faktisk driver med . Det værste er vel at mest sannsynlig så veit myndigheter godt kem som står bak , men klarer ikkje å skaffe bevis nok.

• Liker
Reaksjoner: Ivar og Eternamaniac
Hvor er det blitt av @GrimReaper tro? Har du lagt opp? Det var mer fart og spenning her inne da du var aktiv!
Jeg ble lei av å få voksenkjeft @Klokkegutt. Så da trakk jeg meg tilbake. Fart og spenning var visst ikke å preferere her inne så da holder jeg heller kjeft. Men jeg titter innom og observerer at det er rimelig stille i fjøset på de fleste måter her inne ja.

Takk for oppmerksomheten 😉