Garmin Fenix 5x

Medlem
3. aug. 2014
Innlegg
192
Sted
Bergen
Har etterhvert innsett at jeg må forsøke å komme meg i bedre form.
Sommerkroppen 2022, på en måte.
Har for lenge siden innsett at jeg er en type som synes alt er triveligere når utstyret er prima. Det være seg på kjøkkenet eller i slalombakken. Om lommeboken tillater det, smeller jeg til med toppmodellen. Om lommeboken er tom, lar jeg være å kjøpe i det hele tatt.

Denne gangen står en pulsklokke for tur.
Har googlet meg fram til en lekker sak fra Garmin. Nemlig Fenix 5x.

Jeg ønsker en klokke hvor man ikke trenger belte rundt livet, og som fungerer som "caddie" på golfbanen.
Altså at den har golfbaner lagret, ikke at den bærer golfbaggen. (Har selvsagt en fancy tralle for slikt)

Noen erfaringer? Finnes det et enda bedre alternativ?
 
Eg har ikkje erfaring med Fenix 5, men er veldig fornøgd med Fenix 3. Brukar den mest til friluftsliv på sjøen og i fjellet, men også trening. Har høyrt frå andre at pulssensoren bakpå klokka på Fenix 5 har litt vanskar med nøyaktigheit under trening, og at belte er å anbefale. Men fungerer greitt til å måle kvilepuls.

Har brukt Garmin Approach S6 på golfbana litt over ein sesong. Fungerar veldig godt, men har kome fram til at det har begrensa verdi med ei golfklokke på banane eg spelar mest på og kjenner godt, så den ligg stort sett heime no.

Men eg hadde gått for Fenix 5x til trening og friluftsliv :)
 
Takker for svar

Blir nok en Fenix 5x
Har også en Approach golf-klokke, men som deg lar jeg den ofte ligge hjemme. Dermed blir den aldri brukt i det hele tatt. De få gangene jeg kunne tenke meg å ta den med, er den jo tom for strøm.
En Fenix kan funke til det meste
 
  • Liker
Reaksjoner: Mickey
Vurderte Fenix 5, men landet på Forerunner 935 i stedet. Mange av de samme funksjonene som Fenix, men i en litt lettere pakke. Skal sies at jeg bruker den mest til løping og sykling, altså ikke idretter med krav om rutete bukse, og til det funker den upåklagelig.

Vet at det er synd og skam, men nå i ferien har den fått daglig bruk som klokke også, mens Black Bayen har fått tjenestegjøre på kveldstid.
 
IMG_7215.JPG
Nå kom jeg nettopp hjem fra min første fjelltur på flere år. Turen skulle ta ca 1,5 timer for meg, i mitt tempo. På vei tilbake hadde vi mer enn nok med å stirre ned for ikke å snuble, så vi misset skiltet som førte oss på rett sti. Endte opp med å gå omtrent 70 minutter feil. Noe jeg er redd vil merkes i morgen. Totalt over 2,5 timer på fjellet.
Skal ikke klage, for mosjonen trengte jeg.
Uansett, vil en fenix 5x kunne fortelle meg ruten hjem igjen? Altså kan det innebyggede kartet følge ruten min opp, for så å vise meg veien hjem?
 
Vis vedlegg 51505 Nå kom jeg nettopp hjem fra min første fjelltur på flere år. Turen skulle ta ca 1,5 timer for meg, i mitt tempo. På vei tilbake hadde vi mer enn nok med å stirre ned for ikke å snuble, så vi misset skiltet som førte oss på rett sti. Endte opp med å gå omtrent 70 minutter feil. Noe jeg er redd vil merkes i morgen. Totalt over 2,5 timer på fjellet.
Skal ikke klage, for mosjonen trengte jeg.
Uansett, vil en fenix 5x kunne fortelle meg ruten hjem igjen? Altså kan det innebyggede kartet følge ruten min opp, for så å vise meg veien hjem?

En slik funksjon skal finnes, ja... :) https://www.wareable.com/garmin/garmin-fenix-5-tips-and-tricks-868
 
  • Liker
Reaksjoner: TrondBond
Har Fenix 5 selv og er meget fornøyd. Fullstendig overkill med mengde funksjoner, men jeg deler gleden over å ha utstyret i orden...

5x er hakket større enn 5, og jeg synes 5 er mer enn stor nok. Eneste forskjellen er vel topografiske kart og fysisk størrelse. GPS er det i alle variantene, og jeg mener 5ern også kan guide deg hjem fra fjellet selv om den ikke nødvendigvis sender deg på kjente stier ;)