Gammel Omega stoppeklokke.

Medlem
14. jan. 2013
Innlegg
19
Heisann.

Rotet litt i gamle kasser i kjelleren og fant denne godsaken her. Noen som vet noe om den?
Det er 22-23 år siden jeg kjøpte den på dødsboauksjon, og syntes den var gammel den gang.
Klokken går som en drøm, med mellomtid og greier :)



image_zps9e7ddc18.jpg
[/IMG]
 
Redigert:
Den så litt mere sjelden ut enn invictaen din..
Ser gammel og fin ut, håper noen kan gi deg noe mer info. Tøft med mellomtiden også!
 
Den så litt mere sjelden ut enn invictaen din..
Ser gammel og fin ut, håper noen kan gi deg noe mer info. Tøft med mellomtiden også!

Hehe, invictaen kjøpte jeg litt for at jeg var nysgjerrig. Blir jeg ikke kvitt den, så får sønnen min ta den :) når han blir eldre og greier å bære den . Passer ikke hånda mi :)

Omegaen er jeg derimot veldig spent på om jeg får noe info om.
 
Morsom sak. Tipper denne er ganske sjelden. Hva er det ledningstikket som er koblet til? Kan det være noe i forbindelse med timing utstyr for et sport event? OL i Oslo 1952? ;)

EDIT: Serienummeret på verket daterer uret til ca 1950
 
Redigert:
Utan djupare analys, så antar jag att det sitter ett Lemania verk i den, och att den är från ca 1950-tal.

Men vad gör "elkabeln" där?

Tja, si det. Ser ut som det er til noe annet tidtagerutstyr for evt synkronisering. Har googlet noe av klokkene som er brukt til de forskjellige OL, har funnet en klokke som er helt lik, men uten kabelen. Det var dessverre ikke alt for mye info på den siden.
 
Redigert: