Gammel kul bil eller nyere trist bil

Er kona som eier vår nye Golf GTE som blir levert til uka óg :D
Men for all del @schmelck; livet er for kort til å kjøre rundt i en Skoda/Hyundai eller Opel. Forstår ikke hvorfor alle skal være så snusfornuftige.

Hva med en pent brukt Mercedes CLA (C117)
2014-mercedes-benz-cla_100415233_l.jpg

Mercedes C180 Coupe (W204)
_c204.bWVkaWFTdGFnZS5TaW5nbGU~-3047647739-FallbackImage.jpeg

Eller en rålekker BMW 3-Serie (E90)
bmw-3-series-coupe_13.jpg

Redigert:
Forstår ikke hvorfor alle skal være så snusfornuftige.

håhå, sa golf-eieren :D
GTEn er tøff, den skal ha det. Og plug-inn hybrid er genialt.

Fine biler det der, spesielt CLA, men i motsetning til deg, klarer ikke vi oss med så små biler :)

Foreløpig er det kun @Anders som har gjort det jeg ba om, argumenter til å være fornuftig :)

@Thomas84 MB er interessant, liker mange av modellene godt. ML er fin, GLK (ikke like fin, men ok) og E-klasse (men da 2009 eller nyere). Hva er det beste kjøpet?

Det store spørsmålet er egentlig om det er så mye dyrere å ha gammel bil enn ny. Som nerden jeg er vil jeg si at for gammel bil er forventet kostnad mindre, men standardaviket (risikoen) større sammenlignet med ny bil.

Du vet vel at jeg har et lidenskapelig forhold til biler fra Wolfsburg?
Er på min fjerde golf i rekka nå, å har aldri eid noe annet enn Volkswagen* (har hatt en Audi A4 2.0 TFSI quattro S-line Men det var firmabil).

Hvorfor skal man ha så stor bil´a? Når jeg var liten så kjørte over halvparten av Norges befolkning VW Boble. Gikk fint det. Å den nye Golf GTE kan skilte med hele 272 liter bagasjerom. Mer enn nok til folk flest :)

Hva med denne?

Volkswagen CC
Volkswagen-CC-Aus-17.jpg

vw_cc_13__07.jpg

*ikke fruen heller....

Å må man på død og liv kjøre stasjonsvogn. "-Jeg smiler for meg selv når jeg ser folk som sitter alene i stasjonsvogn med all den ledige og ubrukte plassen."

Ille praktisk da!
Mine foreldre kjøre Opel Manta når jeg var liten. Måtte ta av hjula hver gang barnevogna skulle med.

Jeg hadde aldrig i verden kjøpt en nyere bil med så høy km stand. Det er vel ikke lett og få solgt igjen kan jeg tenke meg?

Hva med en nyere Audi a6 / allroad ?
Mye bil for pengene :)

Håper de slapp å ta med jekk og latmann. He he.
Men dine foreldre har skjønt det. Man kjøper ikke "Ford Transit "for at man skal slippe å ta av hjula på barnevogna. Selv har vi tatt med oss begge barna, to barnevogner (Brio Sitty) og bagasje for én uke i Golfen. Alt går bare man pakker smart, å husker visakortet.

Strekker vi budsjettet noe så er BMW 4-serie Coupe (F32) noe av det peneste som kan kjøpes for penger.
Å den får du også i diesel for de som ønsker det.

maxresdefault.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen og LarsOlav