Gammel GMT mot ny Sub

Medlem
4. des. 2011
Innlegg
548
Sted
Rogaland
Har lenge hatt lyst på en 114060, og vurderer nå i et svakt øyeblikk å bytte min 16710 mot en pent brukt Sub... 16710 er min birthyear fra '89 og den har jeg hatt siden de kostet 25 000 kr. Noen som har begge og kan fortelle hvordan de føles i forhold til hverandre? Hjelp meg i den ene eller andre retningen! Hvor mye er en pent brukt 114060 verdt i forhold til min 16710 (uten b/p)?
 
Tror det er ganskel likt, og det samme som Preben (selv om boks og papirer hadde hjulpet endel), men ville sterkt vurdert å beholde den uansett om du har hatt den lenge, du kommer garantert å angre.. Spar heller opp til en sub i tillegg, og så hvis 16710 ikke blir brukt på et halvt år - selg først da. ;)
 
Det blir vel en stor overgang fra 16710 og til 114060 med tanke på kassen. du kommer helt sikker til å angre om du selger 16710 til fordel for 114060. Hadde heller vurdert 14060 eller 14060M som er samme kasse størrelsen.
 
En eldre GMT er jo så deilig på hånda, flat og strømlinjeformet. Ikke bytt!
 
Spare opp og ha både SubC og 16710 er dessverre ikke aktuelt. Begynner å få mer og mer lyst på en SubC, altså skaffe meg en flettny klokke som bare har vært min, og ha den "for alltid" :)
 
Tror du bør ta i med betraktningen at fine 16710 bare blir vanskeligere og dyrere å få tak i, dersom du skulle angre om en stund.

Du har en klokke du har eid lenge, du finner neppe maken.... Sub'en kan du omtrent kjøpe når som helst :)

Hva med å beholde 16710 og finne en rimelig dykker av god kvalitet? Det finnes mange klokker som både likner Sub og gjør en like god jobb for en brøkdel av prisen.