Gammel Eterna gullklokke - usikker på modell

Medlem
24. jan. 2021
Innlegg
5
Sted
Lillestrøm
Hei.

Er det noen som vet mer om denne klokken? Er en Eterna gullklokke i 18 karat. Står ingen ting bakpå som kan identifisere modell så vidt meg bekjent.
 

Vedlegg

  • IMG_1898.jpg
    IMG_1898.jpg
    54,4 KB · Visninger: 0
Kan vel hende den er eldre og at den har mekanisk verk, det pleier vel å stå Q på skiva dersom det er quartz men kan ikke se noe ut fra bildet?
 
Det står ikke quartz. Det eneste som står er Swiss helt nederst. Kanskje sende en mail til Eterna med bilde og høre med de? :unsure:
 
Det står ikke quartz. Det eneste som står er Swiss helt nederst. Kanskje sende en mail til Eterna med bilde og høre med de? :unsure:

Å finne ut om klokka går på batteri eller ei er vel ikke noe problem. Hvilken info er det du søker og hvorfor? Ta med klokken til en urmaker som åpner den for deg og ta noen bilder av urverket og innsiden av baklokk. Tipper det vil gjøre saken mye enklere. Lykke til
 
Å finne ut om klokka går på batteri eller ei er vel ikke noe problem. Hvilken info er det du søker og hvorfor? Ta med klokken til en urmaker som åpner den for deg og ta noen bilder av urverket og innsiden av baklokk. Tipper det vil gjøre saken mye enklere. Lykke til
Takk for tips! Søker info fordi jeg gjerne skulle visst mer om klokken og dens historie. Arvegods uten at jeg har blitt fortalt noe rundt den. (y)
 
Takk for tips! Søker info fordi jeg gjerne skulle visst mer om klokken og dens historie. Arvegods uten at jeg har blitt fortalt noe rundt den. (y)

Jeg kan anbefale urmaker Jacobsen i Lillestrøm. Du har en verdifull klokke,
men her i landet vil nok mesteparten av verdien ligge i gullvekten.