Galskap å kjøpe en Quartz klokke?

Kjøpte selv en Seamaster quartz. Ligger vel innenfor budsjettet ditt. Har ikke helt bestemt meg for om det var en suksess eller ikke.

Skeptisk til quartz med mindre det er snakk om en Speedmaster X-33, Breitling Aerospace/Emergency eller en Sinn UX.. ;) Et Omega Marine Chronometer kan også funke, til nød.. ;)

Jeg har falt tilbake til quartz pga vedlikehold, service og nøyaktighet. I det lange løp føler jeg at å bruke 2-3 tusen på service på ett ur er for mye. Mulig jeg tar feil ang priser på service nå. Sitter å vurderer kjøp av breitling ellrr tag heuer med quartz

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Jeg har falt tilbake til quartz pga vedlikehold, service og nøyaktighet. I det lange løp føler jeg at å bruke 2-3 tusen på service på ett ur er for mye. Mulig jeg tar feil ang priser på service nå. Sitter å vurderer kjøp av breitling ellrr tag heuer med quartz

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Jeg betalte ca. 3700 kr her for noen år siden for reparasjon av en Tag Heuer Aquaracer quartz, ettersom uret stoppet av seg selv bare et halvt år etter at garantien var gått ut. Da var polering inkludert. Så helt sikker kan man ikke være, selv om man kjøper et batterimonster.

Et skikkelig urverk koster penger å vedlikeholde uansett om det er Quartz eller mekanisk. Mekanisk vil nok i snitt koste noe mer per år enn Quartz, men man må regne mer enn 100 kr i batteri hvert andre år for å få et korrekt bilde.

Kjør på, om designet og klokken tiltaler deg så er det supert! Det finnes drøssevis av quartz klokker jeg sikler på..Klokker for er 100% følelse. Din følelse. Skjønner ikke hvorfor du spørr oss andre en gang jeg!:) Om du er hypp på klokka, og kan ta priorteringen så kjøp den da!

mvh!