Jeg hadde jakta på en G-shock en stund men mista motet hver gang jeg var innom ebay og søkte. En jungel!
Men mer eller mindre tilfeldig slo jeg til ei i serien GLS-100. Mye pga at den nylonremmen med skinn-fóring så comfy ut i motsetning til andre "hardplast" greiene på mange andre g-shocks (den ER ekstremt komfortabel). Likte i tillegg utseende.
Har hatt denne et par mnd og likte den så godt at jeg også kjøpte meg ei i hvit.
De er uten masse fancy funksjoner - kun det mest elementære i grunn (tid, worldtime, nedtelling, to stoppeklokker og alarm).
Ca $95 (som ble totalkostnaden) på ebay fra Hong Kong, for min del.
Den olivengrønne er GLS-100-3 og den hvite GLS-100-7
Ikke noe galt i å eie en G-shock. Jeg fikk min for bare et par dager siden. Sol-lading, negativt display, atom-stilling og dessuten med lenke. Kjempebehagelig, og den tåler sikkert alt i verden.
Men jeg vet ikke helt om jeg tenker på det som en "klokke". Hvis noen spør meg hvor mange par sko jeg har tenker jeg ikke på slalomstøvlene...
Ja, grei å ha for mange anledninger. Jeg bruker gjerne en av mine tre som reise-klokke. Praktisk på beachen, eller ander steder det er greit å ikke flashe verdier. Blir ikke ødelagt og vekker ikke oppmerksomhet hos tvilsomme individer.
Har basis dw-5600, en G-Lide 5600 (Glossy svart) og favoritten gw-5000. Gw-5000 lader seg med sol lys, kan synke seg mot alle 6 atom urene iverden, + annet snadder. Ticker alle geek boxene
Føler G-Shock er litt i vinden, ikke så rart ettersom det er mange kule å velge i.
Har hatt to G-Shocker selv, den ene var hvit og var helt utenfor min komfortsone. Sist var en GX-56 som desverre ble for stor, så har vel vært maks uheldig/udyktig i mine valg.
Har dog en Protrek (Pathfinder? ) PRG-240 på camo nato som sitter som et skudd