FSOT: PANERAI 005 LOGO #SOLGT#

Medlem
26. mai 2009
Innlegg
900
Sted
Østlandet
Selger min PAM 005 K serie fra 2008. Klokken er kjøpt hos Urmaker Bjerke i Oslo og er komplett med bokser og papirer. Tilstanden er meget bra, ingen sjenerende riper på kasse eller glass. Uret har nylig vært inne til trykktest hos Bjerke!

SINN001.jpg

SINN004-1.jpg

SINN005-1.jpg


Pris kr. 21.000,-

Kan ta innbytte, men kun IWC eller sports Rolex er interessant.

Send PM for spm.
 
Nei, men de ligner.
PAM 111 har såkalt "sandwich" skive og dekorert urverk med innsyn fra baksiden. Min har såkalt "painted" skive med logo samt baklokk. Ellers har begge modeller helpolerte kasser og lik str.

PAM 111 er ca kr. 5000,- dyrere i butikken.
 
Njæ Mighty Movers... vet ikke hvor du tar det fra at det bare er 41 timers gangreserve....? Officine Panerai opplyser i alle fall selv at det er 56 timer på OP II også. Se link til OP sin offisielle nettside:

http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_lingua=2&id_sezione=17&id_categoria=34

Slik jeg har forstått det er det samme urverk, men 111 har svanehalsregulator. Dette gjør verket slitt "finere", men er basert på samme Unitas-urverk. Kan finkalibreres litt enklere!

Ikke meningen å spamme salgstråden, men mener urikitigheter bør avklares!
 
Panerai lager ingen klokker med under 42timers gangreserve, såvidt meg bekjent har alle historics 56 timer.
(noe som i praksis godt kan være 60timer, det hadde min gamle PAM183).
 
56 timer IKKE 41 timer

www.paneraisource.com gir feil info, helt riktig at denne har en 56 timer power reserve, alle detaljer er her :eek:)

Movement: hand-wound mechanical, Panerai OP II, 16½ lignes, 17 jewels, Côtes de Genève decoration on the bridges. Glucydur® balance with Nivarox® I spring, 21,600 alternations/hour.
Incabloc® anti-shock device.
Power reserve 56 hours.
Chronometer Certificate (C.O.S.C.).
Functions: hours and minutes, small seconds.
Case: diameter 44 mm. AISI 316L polished steel.
Bezel: polished steel.
Back: screw, steel. Logo engraved.
Device protecting the crown: (protected as a Trade Mark) brushed steel.
Dial: black, with Arabic numerals and logo.
Crystal: sapphire, made from corundum, 3.5 mm thick. Anti-reflective coating.
Water-resistance: 30 bar (~300 metres).
Strap: gold calf with PANERAI personalised buckle.