FS: Tudor Oyster Prince Date+Day

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
DETTE URET HOLDES NÅ AV MENS BETALINGEN ORDNES OPP I.

Flott Tudor Oyster Prince Date+Day med blå skive(ref 7017/0) selges. Dette uret er fra cirka 1975 og er i særdeles god stand. Flott patinering på lumen, og jeg vil påstå at den har lytefri skive. Kassen er i rustfritt 316L stål. Uret kommer på en uoriginal og ujålete skinnreim, som passer helt greit.

Uret har den såkalte "Jumbo"-kassen som vel er på 38mm (?), og et Tudor kaliber 1895 non hacking automatisk urverk med 17 juveler sørger for at viserne gjør jobben sin. Alt av komplikasjoner fungerer slik det skal (merk at det IKKE er quickset av date på denne modellen). I Tillegg har det Rolex-caseback og Rolex-krone som seg hør og bør på disse gamle Tudorene. Det er også verdt å nevne at uret har pleksiglass.

tudor1.jpg

tudor2.jpg

tudor3.jpg

tudor4.jpg

Dette siste bildet er tatt ved en annen anledning, men jeg fikk ikke kameraet på telefonen til å samarbeide noe særlig når jeg tok bildene igår - så dere får tilgi meg den dårlige belysningen.

Prismessig så hadde jeg tenkt å la det gå for 7500. Det medfølger IKKE boks eller papirer (uret er jo fra 1975.. første eier var vel ikke så fornuftig da).

For de av dere som holder til i Stavanger så er det også mulig å få sett det "face to face".

DETTE URET HOLDES NÅ AV MENS BETALINGEN ORDNES OPP I.