FS: Steinhart Nav B Chrono II (*** SOLGT ***)

Medlem
5. mai 2009
Innlegg
6.022
Sted
Oslo
**** SOLGT ****


Har en Nav B Chrono II som ble kjøpt i januar av undertegnede. Kommer på original, brun skinrem og med alle bokser. 44mm utgaven som med denne kasseformen er hakket for stort for meg.

Nyprisen på denne er ca 7000 kroner med frakt, norsk moms og fortollingsgebyret du pent må betale om du vil ha den på armen ;).

Jeg ønsker 5400,- pluss frakt eller så kan den hentes i Oslo (Grünerløkka).

Rimelig 7750 klokke med god kvalitet, om enn litt kjedelig urskive (selv om de skal ha det for at den er artig designet slik at de store tallene gjenbrukes i subdialsene). Det finnes kanskje også de som vil si at denne er "noe" inspirert av IWCs pilotchronoer, jeg skal ikke si meg helt uenig i, men for 5500,- får du 4-5 av disse for én av dem :). F

Har brukt cape cod på bezelen og klokken er nå 95% ripefri. Imponerende produkt. Det i kursiv under ang riper og bildene av ripene er derfor ikke akkurat relevant lenger.

Er noen riper i den polerte bezelen på denne, har litt cape cod på vei som nok tar knekken på dem da de ikke er så dype at det gjør noe, men de er nå der per i dag. Har forsøkt å ta bilde av dem, men det var enklere sagt enn gjort (mye fordi jeg ikke er noen god fotograf).

Jeg har også laget et ekstra hull i remmen for å fungere med mine usannsynlige små håndledd, men det er ikke perforert gjennom slik at du fint kan bruke den uten at min utvidelse er synlig overhodet.

Står slik den kom med en see-through bakside, men fulgte med en solid caseback også.


DSC_0064 by NnaitsirhC, on Flickr


DSC_0044 by NnaitsirhC, on Flickr


DSC_0052 by NnaitsirhC, on Flickr


DSC_0047 by NnaitsirhC, on Flickr


DSC_0045 by NnaitsirhC, on Flickr


steinhart nav b chrono ii dial by NnaitsirhC, on Flickr


steinhart nav b chrono ii lugs by NnaitsirhC, on Flickr


steinhart nav b chrono ii crown by NnaitsirhC, on Flickr

Gjør seg godt på nato også:


steinhart nav b chrono ii by NnaitsirhC, on Flickr
 
Mandagsbump.

Har oppdatert hovedposten med litt info om ripene jeg nevnte initielt.

Jeg hadde rett i at litt cape cod fikset dem opp da klokken nå er 95% strøken etter en runde med cape cod.