Skulle gjerne planlagt et videregående kurs. Det er dog en tanke som melder seg - ta dette ikke ille opp, jeg fikk idèen etter å ha vært på 7750 kurs hos ødegaard i mai. Det gikk unna, og vi lærte masse. På mange måter er et videregående kurs enklere, da man har med folk som har det meste grunnleggende i seg, man begynner f.eks ikke å forklare at dette er et fjærhus ect. Jeg tror at det mest krevende kurset er grunnleggende da man samler mennesker som hovedsakelig aldri har prøvd seg på dette. Imidlertid tror jeg at det ved videregående kurs burde være - ikke en opptaksprøve, men i hvert fall en oppfordring til at de som melder sin interesse i hvert fall har fått skrudd litt siden første gang, så man kan forvente en viss fremdrift av samtlige. Dette kan løses elegant med en intenskjonsavtale hvor den enkelte deltager setter av litt tid på forhånd og kjører på med egentrening. Et verk man kunne prøve seg på, som er temmelig avansert, men som ligger lett tilgjengelig gratis hos eta er 2892. Det er vanskeligere enn 2824 men ikke nevnverdig. Det er dog en kostnad forbundet med dette som overstiger det første kurset, hovedsakelig grunnet dyrere verk. Men vi skal tenke på det.
Et grunnkurs til for å være sikker på at vi har nok videregående kandidater er nok veien å gå uansett. Et kort kveldskurs som f.eks kun tar for seg olje og oljeteknikk er også tanker vi har hatt.
Som man sier over there - time will show.