Fotokonkuranse Mai 2014

Fotokonkuranse Mai 2014

  • Raymond75`s Submariner

    Stemmer: 7 17,1%
  • Midwing`s BLNR

    Stemmer: 3 7,3%
  • Loenvagen`s pepsi

    Stemmer: 17 41,5%
  • Fosen`s Breitling

    Stemmer: 4 9,8%
  • Acnorway`s PAM

    Stemmer: 10 24,4%

  • Antall stemmer
    41
Medlem
23. april 2012
Innlegg
2.342
Sted
Stavanger
Da er "likes" gitt og her er de 5 som kom best ut.
Pollen telles opp ved månedsskiftet, og vinneren får en NATO/Zulu av TS-webshoppen.

****Vinner trukket****
@Loevhagen stakk av med seieren denne gang! :)

66a1271b-947b-4f4b-9f5b-c0581b2bb6a3_zps0aa13cdc.jpg


DSC_9457_zps049a084a.jpg


13902762740_f0bc652c3e_b.jpg


DSC_0377_zps12784715.jpg


xxDJOjN.jpg
 
Redigert av en moderator:
Bra tiltak! Mange sterke kandidater her :D

Mulig dumt spørsmål, men tanken er å poste sine bidrag her i denne tråden? Ikke i dagens mener jeg?
 
Redigert av en moderator:
Synes forøvrig redigering bør være innafor. Det kan jo virkelig skape et bilde hvis man gjør det rett og ikke overdriver sånn som meg :eek:
 
Jeg velger å stemme for FULL KREATIV FRIHET i denne tråden, altså at fotografen selv avgjør hvordan bildet skal presenteres. Begrensninger vil føre til begrensninger (sic!) for fotografen, og vil føre til unødvendige diskusjoner om regelbrudd etc.

Med andre ord - ja til Photoshop og andre redigeringsprogrammer, diverse filtere fra mobilapplikasjoner og bruk av alle mulige rekvisitter inklusive flanellografer.
 
Bra tiltak! Mange sterke kandidater her :D

Mulig dumt spørsmål, men tanken er å poste sine bidrag her i denne tråden? Ikke i dagens mener jeg?

@GCSJ Kryssposting er vel sjeldent noe noen plages av her inne, spesielt ikke når det gjelder bilder av klokker :) Dessuten vil krysspostingen kun finne sted én gang per måned, ettersom det er begrensingen for denne tråden.
 
Redigert av en moderator:
Flott tiltak. :) Reglene og rammen er jo allerede satt - så det er mer fruktbart å begynne å skyte bilder enn å diskutere det som er satt som regler:

Regler

1.)Hver bruker kan poste ètt bilde hver måned
2.)Bildet skal:
-Følge månedens tema
-Inneholde minst et ur
-Være tatt av brukeren selv, og i samme måned som konkurransen
:
Måndens tema
Åpent tema/intet tema
 
Jeg velger å stemme for FULL KREATIV FRIHET i denne tråden, altså at fotografen selv avgjør hvordan bildet skal presenteres. Begrensninger vil føre til begrensninger (sic!) for fotografen, og vil føre til unødvendige diskusjoner om regelbrudd etc.

Med andre ord - ja til Photoshop og andre redigeringsprogrammer, diverse filtere fra mobilapplikasjoner og bruk av alle mulige rekvisitter inklusive flanellografer.

Jeg er enig! Man velger jo selv hva man vil stemme på.. Ofte er det ganske synlig om bildet er redigert, og om noen tar litt av mht redigering avgjør man selv om man liker det eller ikke :)

Croping, justering av kontrast/eksponering etc og filtere mener jeg er HELT innafor!
 
J flanellografer.

:)

Flanellografen hadde jeg nesten glemt. Eller fortrengt. Multimediaopplevelsen av å se Jonas i hvalfiskens buk på flanellografen akkompagnert av "Han er min sang og min glede" på et ustemt piano gjorde sterkt inntrykk på et sårbart barnesinn. Ellers helt enig: Nå som vi middelmådige fotografer endelig har mulighet til å redigere bort de verste fotografiske blunderne ville det vært trist for konkurransen om vi måtte tvinges til å gå tilbake til gamle feil. Utviklingen i "Dagens bilde"-tråden fra starten og frem til idag viser tydelig at redigeringsappene har gjort underverker for bildekvaliteten.

Ninjaedit: Flott tiltak, forresten!
 
Jeg velger å stemme for FULL KREATIV FRIHET i denne tråden, altså at fotografen selv avgjør hvordan bildet skal presenteres. Begrensninger vil føre til begrensninger (sic!) for fotografen, og vil føre til unødvendige diskusjoner om regelbrudd etc.

Med andre ord - ja til Photoshop og andre redigeringsprogrammer, diverse filtere fra mobilapplikasjoner og bruk av alle mulige rekvisitter inklusive flanellografer.
Noe annet ville være meningsløst. De fleste over-middels-interesserte fotoamatører fotograferer i rå-format, og da MÅ man innom Lightroom, Photoshop eller tilsvarende for at bilder i det hele tatt skal kunne vises på nett.

Dessuten er et godt bilde så mye mer enn "mørkeromsarbeid". Enda viktigere er kreativitet, komposisjon, fantasi, innhold, humor, og så videre. Det er ingen automatikk i at en god fotoshopper er god til alt det andre. Så som Tetragrammaton sier; full kreativ frihet bør det være.

Kudos til @crown guard for godt initiativ! Men hvor er bildene; ironisk nok er dette så langt en bildeløs tråd!
 
Redigert av en moderator: