Fortis

Medlem
13. okt. 2009
Innlegg
15
Sted
Oslo
Kjøpte for ti år siden en Fortis pilot. Brukte den mye en lang periode, men så tilbrakte den (alt) for lang tid i glemselens slør innerst i safen, mens Zenith og Rolex'er satt på armen. Rolex-perioden går mot slutten for min del (det er for mange av dem på håndledddene for tiden...). Har nå igjen brukt Fortisen mye og synes den er et enkelt, men flott ur.
Hvordan er statusen til Fortis ute i den store klokkeverden for tiden?
Hva er letteste måten å få tak i en original fortis-rem? Vinderen ur skal igjen ta inn Fortis, men frykter at bestilling av rem der blir uforholdsvis dyr.
 
Tja. Jeg kan ikke uttale meg på vegne av klokkemiljøet som sådan, men personlig har jeg alltid likt Fortis. Generelt har de pent design, med et relativt eksklusivt og solid preg. I tillegg er det ikke så ekstremt mange som går rundt med Fortis på håndleddet, så hvis målet er å skille seg litt ut oppnår du nok det med en slik.
 
Jeg liker Fortis. Jeg har kikket på Spacematicmodellene deres på nettet mer enn en gang.

Når det gjelder ny reim, så finnes det sikkert noen selgere på ebay.
 
Santos-Dumont skrev:
Jeg liker Fortis. Jeg har kikket på Spacematicmodellene deres på nettet mer enn en gang.

Når det gjelder ny reim, så finnes det sikkert noen selgere på ebay.

Spacematic er tøffe klokker. Synes B-42 Flieger Chronograph (ref. 635.10.12L.08) også er nyyyyydelig! Skulle gjerne hatt en slik...