Fortis-tråden!

Medlem
26. juni 2015
Sted
Kragerø
Beklager om det redan finns en tråd om Fortis, då kan moderator fixa det :D

Jag vill se bilder på deres Fortis-klokker, er gira på de nå, har vi noen her på forumet?

Jeg har en Fortis!
Beklager om det redan finns en tråd om Fortis, då kan moderator fixa det :D

Jag vill se bilder på deres Fortis-klokker, er gira på de nå, har vi noen her på forumet?

Får prøve å bidra til litt liv i denne tråden. :p @2stupidDogs, har du fått deg en Fortis?

Jeg har. Men lenken var ødelagt, så bestilte en ny. Men finn én feil...
FeVWQbR.jpg

Fortis har foresten en del annet snadder. Bl.a en utrolig kul jumping hour. Bare synd den er 47mm..

Og alt fra Cosmonauts- og Marinemasterkolleksjonene er svært kult syns jeg. http://fortis-swiss.com/en/collections/cosmonautis/ er vel verdt et besøk.

• Liker
Reaksjoner: HadronCollider
IMG_3960.JPG

Min nye favoritt :rolleyes:

Nylig bytta til meg, så litt tynt med historikk.. Ser strøken ut og går fint (-7sek/døgn), men er det noen som vet sånn ca når Fortis slutta med tritium 'T SWISS MADE T' på disse?

Edit: fant ut sjæl, 2006 ;)

Redigert:
Takk! Jeg har hatt lyst på en sånn siden jeg fikk interesse for klokker, så det var ekstra gøy at den dukket opp for salg.

Jeg sliter med å finne ut hvilket år den er fra og det fulgte ikke med noen boks eller papirer. Er det noen som vet om noen nettsteder med mer info, eller hvem som har vært forhandler av fortis i Norge? Skiva er merket med T swiss made T, så jeg antar at den er eldre enn 2006 iallefall.

info(ætt)fortis-watches.com svarer rimelig kjapt om du sender dem nummera du finner på baksiden :) Grattis med fet chrono!
Takk for hjelpen, da har jeg sendt avgårde en epost til dem. Takk for det!

Edit: Fikk svar fra fortis nå, og klokka er fra 2008 (selv med tritium-merkingen?). Ref 597.10.11 L.

Edit 2: Etter litt mailer frem og tilbake med Fortis kom vi frem til at det er en tidlig 90-talls modell, men det var egentlig der det stoppet. Var lite hjelp i numrene på klokka da jeg fikk beskjed om at de ikke hadde noe arkiv for "old watches". Hadde vært morsomt å finne ut mer om opphavet til klokka, så skrik gjerne ut om det er noen som vet noe! ☺️

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj