Solgt Fortis Official Cosmonauts automatic, Blå

Medlem
8. mars 2014
Innlegg
948
Sted
Oslo
Primært salg, men kan være interessert i bytte, hvis noen har noe flott i ca samme prisklasse, rundt 3.900,-.
IMAG2018.jpg

IMAG2024.jpg

Godt brukt, men nydelig Fortis Cosmonaut Day-Date med blå skive. Denne har jeg hatt i et par år, og er virkelig et utrolig flott dykkerur. Særdeles lett å lese tiden på, og med sandblåst stål er den lite bling, men likevel passe iøynefallende med sin blå skive og grønne visere/markører.

Uten at jeg vet helt sikkert så burde denne klokken være fra helt slutten av nititallet, eller begynnelsen på totusentallet.

Teknisk:
Stainless steel case 38 mm wide x 12 mm thick, sapphire crystal with anti-reflective coatings, ETA 2836-2, 25 jewels, 28.800 vph, 42 hour power reserve, Nivarox balance spring, Novodiac shock protection.
200 meter/660 feet/20 atm water resistance.

Lenken kjøpte jeg splitter ny, og den har ikke vært mye brukt. Jeg har stort sett hatt klokken på gummirem. Jeg hadde også klokken på service da jeg fikk den, se vedlagt kvittering.
IMAG2021.jpg


Jeg brukte denne mye da den var ny for min del, men den har etter hvert stort sett blitt liggende da jeg har fått noen nye klokker etter hvert, og siste to årene har jeg vel knapt brukt den.

Hakk i kassen kl åtte. Vises, men ikke ille i det daglige (syns jeg iallfall). Og bezelen kan være litt treigere enn den kanskje var da den var ny.
IMAG2022.jpg


Kan sendes mot forhåndsbetaling og kjøper betaler frakt. Kan overleveres personlig i Oslo.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 8Gazza