Forskjell på SKX modellene?

007 og 009 er vel henholdsvis sort og pepsibezel. 013 er jeg litt usikker på men tror den er lik 007 bare noe mindre. Men dette kan sikkert Seikoekspertisen mer om, jeg er novise på området :)
 
SKX007 og 009 er identisk, utenom bezel. 42mm kasse. 46mm lengde. 22mm lugbredde. Urverk: 7s26.

SKX013 er SKX007 med litt andre proposjoner siden kassens diameter måler 38mm. 44mm lengde. 20mm lugbredde. Samme urverk som storebrødrene. Datovisningen på SKX013 skjærer ytterkanten mellom skive og bezel - "chapter ring" på engelsk.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Det @raknes sa om 013, samt at 013 sin sekundviser er hvit og skiller seg fra 007.

SKX013 er i mine øyne den mest balanserte modellen av de tre trådstarter nevner.
 
Hvor stor er forskjellen på K og J modellene? Hvem er den "originale" man bør kjøpe? SKX007?

Dette har vel vært diskutert noen ganger før. Det er ingen kvalitetsforskjell å tenke på. Hvis du vil ha "MADE IN JAPAN" på skiven, gå for "J" modellen. Hvis ikke, kjøp "K" modellen noe billigere.

Et par videoer som går i detalj om dette:

 
Merk at på noen av SKX-modellene er ikke timeviser og minuttviser synkronisert opp mot timemarkørene. Uten å si noe spesifikt om dette opptrer mer på K-modeller fremfor J-modellene.
 
forskjellen mellom K og J modellene, er så vidt jeg kan huske bare avhengig om det er japanske inspektører som overser produksjonslinjen eller ikke, og har ingenting å gjøre med hvilket land den er produsert.
 
Ingen nevneverdige forskjeller mellom k og j. Alle deler er nok produsert i Malaysia/Singapore og Kina.
 
J modellen har også "21 jewels" på skiven med hvit skrift, det har ikke K modellen. Så da blir det opp til deg hvilken skive du synes er penest.