Forsikring

Medlem
2. juli 2018
Innlegg
10
Sted
Kristiansand
Hei,

jeg har en Submariner fra 2018 som for tiden er forsikret hos DnB. Fant nå ut at de kun dekker det den var kjøpt for ved evt tap av klokke.

Markedsprisen har jo økt endel de siste årene og jeg vurdere å bytte forsikring slik at forsikringssummen er mer lik markedspris. Noen tips på selskap/forsikring som dekker dette ?
 
Jeg bruker Storebrand, men har heldigvis ikke hatt behov for å melde inn noe hittil. Husker jeg måtte legge ved verdivurdering fra urmaker med aktuell markedspris. Det er interessant mtp. verdistigningen hvor mye forsikringen evt. ville dekket..
 
Har gjennom Gjensidige, de krevde kvittering fra kjøp eller forsikringstakst. Fikk takst fra Rolex AD på nypris (klokka var et år gammel da). Det koker nok ned til at du må få noen til å skrive en verditakst på over nypris hvis du skal få det som forsikringssum. Usikker på hvor man bør gå, men mistenker at AD ikke vil sette en høyere verdi en nypris på noe som er relativt nytt (et vintage ur med høy samleverdi er kanskje noe annet, uten at jeg har erfaring på det punktet).
 
Jeg bruker også DnB og de krever verditakst fra urmaker. Ikke nyprisbekreftelse, men estimert verdi på klokken.