Forsikring og hei!

Medlem
25. sep. 2012
Innlegg
76
Sted
Sandnes
Jeg kan begynne med et forsiktig hei! Jeg har vært medlem og lest i snart et år, men har ikke kommet så langt som å poste enda. Etter en ungdom med forum-ADHD har jeg sluttet å poste når jeg ikke har noe fornuftig innhold å putte i posten, men fant ut det var på tide å introdusere seg, så: hei!
Etter en barndom med kvarts-ur, hvis viktigste funksjon var å holde tiden og kanskje gi beskjed når Friends gikk på TV, hadde jeg lyst på et litt stilig ur som passer til dress, da jeg de siste år er begynt å gå i dress på jobb. Min kjære kjøpte da et pent og elegant Baume & Mercier-ur til meg som jeg ble svært glad for, og som jeg den dag i dag er glad i selv om det er et kvarts-ur. Problemet var at det utløste en interesse for klokker og urverk, og jeg fant etter en stund frem til tidssonen og kanskje særlig markedet her. I løpet av året jeg har vært her har jeg kjøpt ikke mindre enn fem mekaniske ur, og enda ikke kommet så langt at jeg har sendt noe ut av samlingen, noe jeg ofte blir minnet på hjemme. Det som kanskje redder meg er at min andre og vår felles hobby, foto, er bortimot dyrere.

Så (via omveier) til spørsmålet mitt om klokker og forsikringer: Da mitt syn på hva som er "mye penger" for en klokke har endret seg en hel del etter jeg begynte å frekventere sonen, er jeg litt usikker på hvilke klokker jeg bør ha forsikring på, og hvor jeg bør ha forsikringene. Reiseforsikring dekker jo litt, men det er jo inkludert alt annet som går tapt, evt. blir stjålet.
Hvis man kan spørre om denslags, hvor legger dere listen for hva dere forsikrer? Og har folk positive eller negative erfaringer fra det ene eller andre forsikringsselskapet?
 
Jeg har egen forsiktig på Rolexen. Resten vil dekkes av normal avtale.

:cool:
 
Sjekk med eksisterende forsikringer.. Har du en god reiseforsikring vil en klokke kunne dekkes, men som det nevnes her er det ofte et tak på verdi pr. gjenstand (min erfaring er at denne grensen ligger mellom 15-25k)..

Dyrere klokker bør man vel vurdere egen forsikring på :)