Forsikring av iPhone X(eller andre telefoner)

Medlem
27. okt. 2016
Innlegg
48
Sted
Oslo
Kjøpte meg akkurat iPhone X. Da jeg betalte takket jeg nei til forsikring, slik jeg alltid gjør. Men på vei hjem hjem tenkte jeg at det kanskje ikke er så dumt akkurat for denne. Bytte av knust skjerm koster vel mellom 3000-6000kr, avhengig av hva som må byttes. Ble tilbudt både trygghetsforsikring, og "knust skjerm"-forsikring av Eplehuset.

Har dere forsikret deres smarttelefoner? Jeg har alltid tenkt at det aller meste dekkes av garanti og reklamasjon, men mulig jeg må revurdere.

Og har dere i tilfelle noen forsikringer å anbefale?

Til info mener jeg han duden på Eplehuset sa at Trygghetsforsikring kostet 2200,- i året og "knust skjerm"-forsikring kostet 1300,-. Ish.
 
Oppdatering:

Snakket med IF nå der jeg har mine forsikringer. Vet å utvide fra vanlig innboforsikring til "superinnbo" så blir alle slike ting dekket. Koster ca 700kr ekstra i året. Et lite tips til andre som ser etter det samme.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Jeg har innboforsikring (Gjensidige) via NITO. Den dekker reparasjon av knust skjerm på mobiltelefon med egenandel kr 500, inntil 3 skader per år. Har dog ikke benyttet meg av den enda.

Det negative er at man må sende inn telefonen til Gjensidige sin servicepartner og det kan ta fem dager før man får den tilbake. Det er som regel uaktuelt dersom man ikke har en OK midlertidig telefon tilgjengelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Olako
Har tatt to telefoner gjennom denne forsikringen nå, en iPhone 6s og en Samsung S7.
Verdt å merke seg er at de ikke reparerer skjermen på iPhone, ergo så sender de ut en ny samme dag som de mottar din skadede.
Tok 3 dager totalt fra jeg sendte iPhone'n til jeg fikk ny, Samsungen tok en dag ekstra

Jeg har innboforsikring (Gjensidige) via NITO. Den dekker reparasjon av knust skjerm på mobiltelefon med egenandel kr 500, inntil 3 skader per år. Har dog ikke benyttet meg av den enda.

Det negative er at man må sende inn telefonen til Gjensidige sin servicepartner og det kan ta fem dager før man får den tilbake. Det er som regel uaktuelt dersom man ikke har en OK midlertidig telefon tilgjengelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrT