Forsikrer dere klokkene deres?

Medlem
15. des. 2012
Innlegg
39
Heia,

Ettersom en stadig anskaffer seg dyrere klokke så begynner tanken om forsikring å melde seg. Den må da også dekke tap, altså at jeg mister den sjøl. Skrekksenariet er at lenken ryker/løsner uten at en merker det. Opplevde faktisk selv at "bolten" på ei Rolex klokke skrudde seg ut, heldigvis mens jeg satt i sofaen hjemme. Årsaken kom nok av at det var fjernet lenke uten at det var brukt gjengelåsing, Loctite.

Har dere forsikring, isåfall, hva dekker den, hvor mye koster det og hva er egenandel?

Klokka jeg eventuelt vil forsikre har en verdi på 100k.
 
Har du et ur til 100K og vil bruke dette, så må du helt klart forsikre det.
Jeg har mine ur forsikret og bruker de uten bekymringer.
 
Spørsmålet bør nyanseres:

a) Forsikrer dere klokkene mot tyveri og/eller skade forvoldt av dere selv under bruk?
b) Hva er egenandelen dere inngår som en del av avtalen?
 
Spørsmålet bør nyanseres:

a) Forsikrer dere klokkene mot tyveri og/eller skade forvoldt av dere selv under bruk?
b) Hva er egenandelen dere inngår som en del av avtalen?

A) ja

B) 10% av gjenstandens verdi eller av reperasjonskostnaden, alt ettersom vi snakker om tyveri eller skade
 
Ja, har alltid forsikret. På bruktklokker forsikrer jeg for litt over bruktpris.
Synes mitt selskap er litt høyt priset, men har alle andre forsikringer der, derfor.
Eksempel: Daytona - sum 200K - 4.000,- i premie.

Alle skader og tyveri har egenandel 1.000,-.

Har kun benyttet forsikring en gang, da kona mistet DJ i flisene og lume falt ned i urverk. Skaden kostet ca. 4.000,- og jeg betalte 1.000,- i egenandel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Forsikrer klokker over 10k som jeg vet kommer til å bli brukt mye og være mye utendørs. Kjøpte en butikk ny sinn u1 som enten falt av armen eller ble stjålet av armen. Heldigvis var den forsikret!
 
Forsikrer mine, og fikk brukt det nylig da Breitlingen tok litt skade av uforsiktig omgang med bølger på sydenferie.
Sparte meg for en litt dyr regning etter en litt dyrere ferie.
 
Jeg har en 3-punkts sikring:
1 - Hjemme har jeg direktealarm til sikkerhetsfirma (+ noe annet)
2 - Safe på ca 2 tonn som tar for lang tid å åpne.
3 - På armen - Relativt sikkert.

Betaler ikke en uhyrlig sum pr.år for å forsikre alle klokkene, tar ansvar for sikkerheten selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus og Tek
Jeg har en 3-punkts sikring:
1 - Hjemme har jeg direktealarm til sikkerhetsfirma (+ noe annet)
2 - Safe på ca 2 tonn som tar for lang tid å åpne.
3 - På armen - Relativt sikkert.

Betaler ikke en uhyrlig sum pr.år for å forsikre alle klokkene, tar ansvar for sikkerheten selv.
Samme med bilen(e)?
EDIT: vet de ikke står i safen :)