Men når det er sagt så er jo det første bildet av Daytonaen også veldig bra. Riktig nok litt varm belysning, men det er jo smak og behag. Og det kler for så vidt bildet.
Dette er givende å holde på med, både fordi det er så mange faktorer og ikke minst fordi det er j****ig vanskelig. Jeg skal lese meg opp mer på lyssetting, foreløpig føles det vilkårlig hva som fungerer og ikke.
@entropy: Jeg har bare brukt en mikrofibersak. Så i videoen at han redigerte ut støv osv, men det kan ikke jeg, noe jeg bør kikke på det også.
Tror dette kan bli en hobby for meg! Her er et bilde av åstedet, fruen er kjempefoenøyd
Hehe, dette er en av mange ting som kan oppsluke deg fullstendig, og plutselig kommer du til deg selv, midt på natten, svett og sliten og innser at du har brukt en hel dag i krokete stilling med kamera i hånden, og hele rommet ser ut som et bombendeslag
Jeg lurer på om et polariseringsfilter kan ha noe for seg? Sliter en del med gjenskinn i glasset på klokkene, noe som igjen gjør plassering av subjektet (som jeg har lært at det heter ) begreset. Noen som har prøvd?