Forsøk i fototelt

Keep it coming, Mushkin, dette blir bedre og bedre - og du har en meget fotogen samling!
cheers.gif

Her går det fremover :)

Men når det er sagt så er jo det første bildet av Daytonaen også veldig bra. Riktig nok litt varm belysning, men det er jo smak og behag. Og det kler for så vidt bildet.

Synes de tre siste er helt supre. En veldig stor forbedring bare på hvitbalansen synes jeg!

Håper og tror dette vil gi en større bredde i klokkeinteressen. Det er utvilsomt at vi onanistene vil få glede av dette;)

Jeg kan ikke vente på å få makroobjektivet jeg har bestilt!

Spørsmål; hva bruker du til å rense klokkene?

Takk for tilbakemeldinger folkens!

Dette er givende å holde på med, både fordi det er så mange faktorer og ikke minst fordi det er j****ig vanskelig. Jeg skal lese meg opp mer på lyssetting, foreløpig føles det vilkårlig hva som fungerer og ikke.

@entropy: Jeg har bare brukt en mikrofibersak. Så i videoen at han redigerte ut støv osv, men det kan ikke jeg, noe jeg bør kikke på det også.

Tror dette kan bli en hobby for meg! Her er et bilde av åstedet, fruen er kjempefoenøyd :D

bc7c812b-5a35-d5fe.jpg

Du må selvfølgelig bruke fellen du har bak der som bakgrunn/underlag!

Har du ps cs5 eller nyere går støv som en lek.

Du må selvfølgelig bruke fellen du har bak der som bakgrunn/underlag!

Har du ps cs5 eller nyere går støv som en lek.

Godt tips, det skal jeg teste. Jeg skal forsøke meg på noe billedredigering på sikt, CS som gjelder på mac også eller er aperture tingen?

Hehe, dette er en av mange ting som kan oppsluke deg fullstendig, og plutselig kommer du til deg selv, midt på natten, svett og sliten og innser at du har brukt en hel dag i krokete stilling med kamera i hånden, og hele rommet ser ut som et bombendeslag :)

Tatt et par til jeg, siste jeg plager dere med i dag :)

UOtAM.jpg

IN4FC.jpg

Ser at jeg nok kunne hatt godt av photoshop, men 7000 for å fjerne støv blir litt for stivt synes jeg :-|

Sinnssykt flotte bilder! Imponerende oppsett også. Kan tenke meg at din bedre halvdel er kjempe fornøyd ;)

7000 er billig. Upgrades koster så ca. 2000.-

Skal du ta en del bilder generelt er det bare å glemme alt annet. Men ser at det kansje blir litt mye nå når du nettopp har handlet inn en del utstyr:)

Jeg lurer på om et polariseringsfilter kan ha noe for seg? Sliter en del med gjenskinn i glasset på klokkene, noe som igjen gjør plassering av subjektet (som jeg har lært at det heter :) ) begreset. Noen som har prøvd?