Formel 1

Jeg tror alle F1 fans savner lyden av 10'erne og 12'erne fra 90 tallet, men alt til sin tid. Selv har jeg fått en ny gnist i år og har ikke fulgt F1 så tett siden Senna sin storhetstid:)

Og så blir jeg litt forundret over alle som mener det ikke er mulig å kombinere elbil med bilentusiasme. Jeg koser meg med stor 4wd, 7 seter og plass til stort hundebur. Ingen sportsbil, men 500+ hk og god komfort. Ny bil til grei pris. Det ville vært en utopi for noen få år siden:)

Bilene lager jo allerede "moped-lyder", så det kan vel ikke bli så mye værre? Tror det jobbes med drivstoff som skal være "null-utslipp", satser på at motorlyden blir å høre litt til, på tross av at lyden er noe kjipere sammenliknet med tidligere biler.

Selv så tror jeg det hadde vært rart om de gikk hel-elektrisk, det har vi jo Formula E til.

De skal og fjerne MGU-H som henter energi fra eksos. Dette skal vist nok gjøre underverker med lyden, og det er den konfigen de kjører på typ Goodwood og ande showløp. Det var passe grove lyder i de gamle sekserene Senna og Prost ratta, glem ikke det.

Synes og lyden er bedre når de kjører alene. Og kan en ikke som formelnerd erkjenne opplegget med over tusen hk fra en 1,6, pluss strøm (drøyt 160hk) , og at dette spetakkelet skal vare en hel sesong på tre units, men fp1,2,3 , kvalifisering og løp, så må en finne seg noe annet. Det er HELT åndsvakt hvor langt det er kommet. (kommer fra en fyr som har lyd opptak fra Monza utgitt på cd fra 91994

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hva er de beste nettsidene for å lese nyheter om F1 som ikke bare er en ryktebørs m.m.?

Jeg har aldri ikke vært imponert over det kjøretekniske. Mannen er et råskinn bak rattet! Men han er sønn til faren sin, og Jos Verstappen er et realt rævhål. Dessverre er han et speilbilde av sin far..

Hvis han var et speilbilde av sin far så hadde han ikke vært god i F1 :)

Hva er de beste nettsidene for å lese nyheter om F1 som ikke bare er en ryktebørs m.m.?

De fleste nettsteder for nyheter er vel ryktebørs, bruker selv reddit.com/r/formula1.

Mens vi venter på Formation lap

322039_975062b1f59f41c9e5a51fb0b6d883b3.jpeg

0D620EAB-5326-45FD-B444-86D0570D2E85.jpeg

Vedlegg

• CD8509FA-1FBC-401F-AF93-FD1A085EB90E.jpeg
    CD8509FA-1FBC-401F-AF93-FD1A085EB90E.jpeg
    235,4 KB · Visninger: 0