Foretrukket oppgjørsmetode ved klokkehandel

Medlem
22. des. 2013
Innlegg
28
Sted
Trøndelag
Jeg ser de fleste som annonserer klokker på markedet foretrekker forskuddsbetaling, og har selger gode referanser er jo dette som regel akseptert fra kjøper. F2F-møte er den enkleste transaksjonen for begge parter siden kjøper inspekterer klokken på stedet, og selger har mulighet til å se kvittering via nettbank mobil.

Er det noen som har gode tips for å få en optimal transakjon for begge parter? Er majoriteten av transaksjonene forskuddsbetaling? (kjøper betaler og krysser fingrene på at bildene stemmer).

JK
 
Hei,
har handla hifiutstyr for fleire 100 000.
Alltid forskuddsbetalt. Aldri problem.

Har handla klokker her for sikkert 30-40k siste året.
Alltid forskuddsbetalt, aldri trøbbel.

De som vanker på seriøste forum er til å stole på.

Men viktig å sjekke GG tråd, evt karaktersetting som andre forum har.

Hadde vore skeptisk til å handle med ein som f.eks var registrert på forum samme dag / kort tid før, og uten foruminnlegg.


Finn.no etc. er eg meir skeptisk till...
 
Hei,
har handla hifiutstyr for fleire 100 000.
Alltid forskuddsbetalt. Aldri problem.

Har handla klokker her for sikkert 30-40k siste året.
Alltid forskuddsbetalt, aldri trøbbel.

De som vanker på seriøste forum er til å stole på.

Men viktig å sjekke GG tråd, evt karaktersetting som andre forum har.

Hadde vore skeptisk til å handle med ein som f.eks var registrert på forum samme dag / kort tid før, og uten foruminnlegg.


Finn.no etc. er eg meir skeptisk till...


+1
 
Har handla gudene vet hvor mye diverse ila årenes løp. Har (bank i bordet) enda ikke blitt lurt. Gammel klisje beskriver det godt. Buy the seller. Hjelper nok også at ting jeg har handlet har vert ting som stort sett tiltrekker entusiaster, HiFi, Klokker, sykler osv.

Og vet du hva, stort sett er folk ærlige, oppriktige og oppegående mennesker :)