Foretrekker du roastbiff med eller uten pepper?

Foretrekker du Roastbiff...

  • ... MED nykvernet pepper på toppen

    Stemmer: 54 78,3%
  • ... UTEN nykvernet pepper på toppen

    Stemmer: 15 21,7%

  • Antall stemmer
    69
G

Guest571

Guest
Inspirert av Krille sin Parmesantråd fra et par år tilbake ønsker jeg å få klarhet i et nytt viktig kulinarisk spørsmål;


Under dagens frokost ble min samboer og jeg sittene og diskutere om "folk flest" liker roastbiff med eller uten nykvernet pepper over. For å ikke påvirke undersøkelsen lar jeg det være usagt hva jeg mener.

Om jeg får 30+ svar lar jeg det være en signifikant mengde og kommer med en konklusjon.

Takk for at du tar deg tid til dette tullet på en søndag.
 
Redigert av en moderator:
«Tull»? Vi snakker om mat her, det er alvorlige saker!

Nykvernet pepper må det være på alt kjøtt; samboeren din tar feil!
(Jada, jeg vet du forsøkte å være nøytral, men på en eller annen måtte kunne man lese gjennom linjene at samboeren var pepperskeptikeren...)
 
Det må sies at det er forskjell på nykvernet og vanlig pepper.
Nykvernet pepper brukes alltid hvis man har det. Også på feks gulost.
Om det ikke er mulig å kverne pepperen selv er jeg i tvil.
 
Det må sies at det er forskjell på nykvernet og vanlig pepper.
Nykvernet pepper brukes alltid hvis man har det. Også på feks gulost.
Om det ikke er mulig å kverne pepperen selv er jeg i tvil.

Hva er vanlig pepper, hvis det ikke er nykvernet? Snakker du om nysepulveret som kommer i "pulverform"?
 
Enig i formuleringen din @Mogens. Men har opplevd mye pepperpulver på frokostbord rundt om på hoteller:/
 
Redigert av en moderator:
Nykvernet pepper, selvsagt. Passer til alt.

[video=youtube_share;rDKvqSSt8mI]http://youtu.be/rDKvqSSt8mI[/video]
 
Selv kan jeg ikke fordra foretrekker stavet "fortrekker" :)

Pepper er oppskrytt på roastbeef;)
Auda, @Mathfjeld, grammatikalsk korreks fra en svenske, sånt svir...

Selv mener jeg det ikke er pepperet men det under, altså roastbeefen, som er oppskrytt. Men det mulig jeg er farget av vulgær-uttalen råsjbiff...
 
Redigert av en moderator:
Godt brød, godt smør, roastbeef, litt potetsalat og selvsagt nykverna pepper.

Jeg må ut for å handle.
 
Ikke pepper. Det skal være nok på utsiden av beef'en.

*edit* serveres roastbeef varm med tradisjonelt tilbehør - kunne jeg dog dristet meg til et lite dryss, da fra kvern vel å merke!
 
Redigert:
Ikke pepper. Det skal være nok på utsiden av beef'en.

*edit* serveres roastbeef varm med tradisjonelt tilbehør - kunne jeg dog dristet meg til et lite dryss, da fra kvern vel å merke!
That's a yes.

Nå vil jeg vel også mene at man skal være forsiktig med å ta i mot kulinariske råd fra en som spiser hunder.

*edit* kom på at jeg har gjort det selv, i Beijing. Men det gjelds ikke.
 
Nei, jeg er ikke gal. Bare ikke spesielt glad i italiensk salat. En skikkelig potetsalat, derimot...
 
Foretrekker et saftig fenalår fremfor roastbeef. Men må jeg, så med pepper ;)

Og åpenbart potetsalat og ikke italiensk, tak tsk :)
 
Roastbiff smaker jo nada uten krydderier. Selvfølgelig må det da nykvernet pepper til for å få litt smak;)
 
Potetsalat? Æsj.
Stort sett alt smaker bedre når det er hjemmelaget enn når det er fabrikksmørje, men potetsalat har jammen meg sikker pallplass der. Jeg har enda ikke smakt en ferdiglaget potetsalat som har vært verdt å smake overhodet, og jeg har heller aldri fått servert roastbiffsmørbrød med potetsalat der potetsalaten er hjemmelaget. Jeg elsker roastbiffsmørbrød, og likevel bestiller jeg det nesten aldri, for de er nesten alltid ødelagt av den derre fattigmanns grilldress-smørja fra boks.

Mine roastbiffsmørbrød består av godt halvgrovt brød, roastbiff fra slakter eller ferskvare, sylteagurk, løk, grovkvernet pepperblanding (rød, grønn, hvit og sort) og remulade.