For han som egentlig ville kjøpe Navitimer, hva gjør han?

Medlem
8. april 2012
Innlegg
92
Han som egentlig hadde veldig lyst på en navitimer 01, men så begynte å tråle tidssonen. Hva gjør han? Jeg har jo nå funnet ut at Navitimer bare er for bolere og dørvakter. Jeg er ingen av delene. Speedmaster er alternativet, selvfølgelig, men finnes det andre "must have" klokker? La meg omformulere spørsmålet litt. Hvilke klokker er de fem mest populære? Speedmaster er ganske høyt oppe, og hva annet?
 
Speedmaster er en soleklar favoritt, titter du på nicket mitt ser du også fort en annen favoritt :)
Jeg er ingen fan av Breitling, men skulle jeg hatt en klokke derfra ville det nok vært Navitimer.

Skal du ha klokka i 10 år(Kjøp den du vil ha), eller skal du selge om 6 mnd(ikke kjøp Breitling) ?
 
Synes absolutt ikke Navitimer bare er for dørvakter og bolere og jeg tviler nå litt på at det er den generelle meningen her inne ;) Den mest interessante modellen fra Breitling IMO. Det er jo til og med en klokke med litt vintage-pondus :)
 
Speedmaster er en soleklar favoritt, titter du på nicket mitt ser du også fort en annen favoritt :)
Jeg er ingen fan av Breitling, men skulle jeg hatt en klokke derfra ville det nok vært Navitimer.

Skal du ha klokka i 10 år(Kjøp den du vil ha), eller skal du selge om 6 mnd(ikke kjøp Breitling) ?


Det er noe usikkert, men du vet, smaken i munnen etter kjøp er det viktigste. Med navitimer ville jeg alltid følt at det var et bomkjøp, fordi jeg kjøpte en klokke med dårlig status. Det er kanskje noe overfladisk, men vil påstå alle ville tenkt lignende til en viss grad.
 
Det er noe usikkert, men du vet, smaken i munnen etter kjøp er det viktigste. Med navitimer ville jeg alltid følt at det var et bomkjøp, fordi jeg kjøpte en klokke med dårlig status. Det er kanskje noe overfladisk, men vil påstå alle ville tenkt lignende til en viss grad.

Da høres det ut som du dropper Navitimer :)
Er det Chrono du liker best? Kjør på med en speedmaster!
 
Sinn 903, kanskje?
maxresdefault.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Jeg er heller ikke boler eller dørvakt men syntes at Navitimer er kjempekul! Det er absolutt en klokke jeg kunne tenke meg.

På den annen side, Speedmaster er også en klokke som står på listen min.

Kanskje Zenith El Primero kan være et alternativ?
 
Speedmasteren når ikke Navitimer 01 til anklene mener nå jeg. Detaljnivået og urverket er høyt over på Navitimer, noe som forsåvidt også reflekteres i nypris, men ikke på bruktmarkedet.
IMG_0877.JPG

IMG_7677.JPG

(Dette er dog en 04).
 
Navitimer er en av Breitlingene bolerne/dørvaktene aldri bruker, så det er bare å kjøre på :D

Jeg synes Navitimer er en av de fineste modellene til Breitling - heller denne enn Speedy.

Bare husk å kjøpe brukt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og acnorway
Synes absolutt ikke Navitimer bare er for dørvakter og bolere og jeg tviler nå litt på at det er den generelle meningen her inne ;) Den mest interessante modellen fra Breitling IMO. Det er jo til og med en klokke med litt vintage-pondus :)

Jeg leste igjennom den beskjedne Bretiling tråden på 16 sider, og der var det mye "enighet" om at Navitimer og generelt andre Breitlinger hadde et dørvakt symbol :(

To eksempler:
lZ8BgaM.png

c8J6xxz.png
 
Redigert:
Navitimer er en av Breitlingene bolerne/dørvaktene aldri bruker, så det er bare å kjøre på :D

Jeg synes Navitimer er en av de fineste modellene til Breitling - heller denne enn Speedy.

Bare husk å kjøpe brukt :)
Enig!

Navitimer alternativene er lekre.
 
Jeg leste igjennom den beskjedne Bretiling tråden på 16 sider, og der var det mye "enighet" om at Navitimer og generelt andre Breitlinger hadde et dørvakt symbol :(

To eksempler:
lZ8BgaM.png

c8J6xxz.png

Da synes jeg du vektlegger noen veldig få kommentarer voldsomt mye :p

Tror dessuten at til og med en del av de som lider av Breitling-allergi gir godkjent-stempel til Navitimer. Som @UJU også sier i eksempelet ditt; Navitimer er jo en klassiker.