For godt til å være sant?

Medlem
8. jan. 2014
Innlegg
36
Sted
OSLO
God kveld godtfolk.

Jeg har lenge vært på utkikk etter en 5513, men det virker som det er langt mellom mulighetene her til lands. Selv om jeg er skeptisk til klokkekjøp uten fysisk å holde den i hånden først, har jeg kikket på muligheter i utlandet. Når staten har fått sitt blir det fort mye penger, har derfor kikket i det noe "rimeligere" segmentet.

Kom over denne, men prisen er kanskje litt for bra?

FSOT: Vintage Rolex Submariner 5513, 8 Million Serial. Steel, No Date - Rolex Forums - Rolex Watch Forum

Som 84 modell kan vel denne nesten karakteriseres som en birthday sub? Må kunne forsvare kjøpet ovenfor madammen:p
 
Prisen var jo ikke spesielt bra. Med frakt og MVA kommer den på 35.000,-. Det bør ikke være noe problem å finne en i Norge til minst like bra pris. Det er mulig du må være litt tålmodig, men de dukker nå opp til salgs her inne fra tid til annen.
 
Ut i fra bildene ser den bra ut. Sene 5513 med glossy-dial ligger lavere i pris enn matt dial. Vanskelig å se om det er skiftet visere på denne, samme med polering av lugs, er den tilnærmet upolert og orginal er vel prisen helt grei.
Mvh Tom
 
Solgte en 84 modell i sommer, nyservet med gammel (Spider-dial) og ny urskive (service-), til ca 30, det er absolutt mange sjanser å gjøre adskillig bedre kupp her hjemme! (dollaren stiger visst i tilegg….)

God kveld godtfolk.

Jeg har lenge vært på utkikk etter en 5513, men det virker som det er langt mellom mulighetene her til lands. Selv om jeg er skeptisk til klokkekjøp uten fysisk å holde den i hånden først, har jeg kikket på muligheter i utlandet. Når staten har fått sitt blir det fort mye penger, har derfor kikket i det noe "rimeligere" segmentet.

Kom over denne, men prisen er kanskje litt for bra?

FSOT: Vintage Rolex Submariner 5513, 8 Million Serial. Steel, No Date - Rolex Forums - Rolex Watch Forum

Som 84 modell kan vel denne nesten karakteriseres som en birthday sub? Må kunne forsvare kjøpet ovenfor madammen:p
 
Takk, jeg som trodde det var en knallpris.

Har intrykk av at det er mange om beinet når de dukker opp i Norge, men det handler vel om og være på rett sted til rett tid her også. Når man har pendlet fram og tilbake i noe som føles som en evighet for å bestemme seg for hva man vil ha, er det ikke lett og være tolmodig. Spesielt ikke når lesingen her inne fører til mer vingling frem og tilbake.

Tror jeg er trenger en bekreftelse på at 5513 er veien å gå her :p
 
Fortsett å let :p Jeg kjøpte min 5513 av en gammel dykker i USA som kjøpte klokken i 1967 da det var den eneste klokken på markedet han turte å dykke med.

Veldig fornøyd med klokken og tviler på at den noen gang blir solgt.

 
Fortsett å let :p Jeg kjøpte min 5513 av en gammel dykker i USA som kjøpte klokken i 1967 da det var den eneste klokken på markedet han turte å dykke med.

Veldig fornøyd med klokken og tviler på at den noen gang blir solgt.


Så utrolig vakkert!

Skille

@Isbilen, 5513 kan ikke bli feil. Har en 8.6 mill 16800 selv, og vurderer alltid flipping hver gang en eldre sub dukker opp for salg. Jakten er halve morroa vet du. Ha litt tålmodighet så er jeg sikker på at gleden blir enda større når du endelig kommer i mål.
 
Redigert av en moderator:
En 5513 er aldri feil, sørg bare for at den er 100% original. 5513 er den submarineren som er produsert i flest eksemplarer - vintage, skal du kjøpe en må den være orginal for å ikke falle helt igjennom prismessig. Nyere servicedial eller visere gjør prisfallet fort 1000,- dollar og et eventuellt salg blir desto vanskeligere. Lykke til.
Tom
 
Takk for gode tilbakemeldinger!
Første kjøpet er nok det vanskeligste, får smøre meg med tålmodighet å vente til det dukker opp noe som stemmer 100%. Det kan med andre ord dukke opp flere nybegynner spm i tiden fremover.

Utrolig pen sub @Mathfjeld ! Historie og håndverk er jo det som gjør dette så spennende. Denne har jo masse av begge deler :D