fluefiskere !

Har prøvd meg litt med to hånds etter laks i elv på Nord Møre også litt i Oslofjorden, Bunnfjorden. Er dessverre så godt som slutt med fisking, pga tidsklemma. Håper å gjøre comeback en gang. Laks har jeg gitt opp pga bestanden av vill laks er ødelagt.

Fluefiske har vært nevnt før, dukker sikkert opp mer aktive fluefiskere etterhvert

Velkommen til sonen.
 
Vel, skal ikke gå så langt å kalle meg en fluefisker, men har fluefiske utstyr og bruker det ofte. Får verken fisk eller flua til å lande på vannet:D
 
Kun ørretfiske med tørt som gjelder for meg. Her et par bilder fra Hemsila.





Denne er tatt ved "maskineriet" utenfor fluesonen for de som er lokalkjent.
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB og daghoi
Kun ørretfiske med tørt som gjelder for meg. Her et par bilder fra Hemsila.





Denne er tatt ved "maskineriet" utenfor fluesonen for de som er lokalkjent.


Fra iår ? en ny-landt ørret eller laks er som et kunstverk.

Kjører forbi Hemsila noen ganger for året og tenker at det hadde vært fint å prøvd der. Synes at det "alltid" er så lav vannføring. Hvordan forholder dere til det ? Blir det sluppet mer vann i sesongen ?
 
Kun ørretfiske med tørt som gjelder for meg. Her et par bilder fra Hemsila.





Denne er tatt ved "maskineriet" utenfor fluesonen for de som er lokalkjent.

Fantastiske bilder! Jeg ble helt våt på kjeppen her...og er helt enig - ørret og tørrflue er det som gjelder :)

Jeg har kjørt forbi Hemsila mange ganger og tilogmed stått i sporten for å kjøpe kort. Har kjørt videre og snudd i døra hver gang. Det er kombinasjonen med at det blir køfiske, slitsomme besservissere man møter i området, noe rigide catch & release regler og en sinnsyk pris på kort som knekker de positive tankene hver gang.

Er det virkelig så fantastisk å slenge flue der at det er verdt det?

// KAB
 
Jeg har fisket i Hemsila i flere sesonger og faktisk kommet hjem uten fisk ved flere anledninger. Det er en vrien elv å fiske i, så i fjor leide jeg meg personlig guide. Dette utgjorde ikke store utslag, men lærte meg noen flere fiskeplasser samt at det viktigste med fiske i Hemsila er timingen. Det gjelder å finne de rette klekkingene av døgnfluer. Dette har selvfølgelig mange fått med seg og det kan til tider være stort trøkk i elva. Så om man har mulighet er det best å fiske på hverdager og rundt begynnelsen av juli. Da er vannstand osv ideelt.

@KAB, ja Hemsila er så fantastisk når alt klaffer med flyt over fisken, fri baksleng, lite folk og kilos fisken vaker. Da er det kanskje Norges beste ørretelv ;)

@daghoi PAM bildet er fra 2010 og det under er fra 2014. Det var unormalt lite vann i august i fjor og forholdene var utfordrende!
 
Om noen her fisker laks eller annen fisk som trenger litt tyngre utstyr, så har jeg en Vangen #10 på 11(mener jeg) som jeg ikke trenger. Er flunka ny, kun pakket ut av plasten å kjent på feelingen i den. Nypris er 4599,-. Pris blir vi enige om.
 
Prøver meg litt på fluefiske eg og. Bruker enhånds til både laks, sjø ørret og fjell ørret :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto
Noen som har ei Scott 9,6 S4 i #7 stang å selge?

Noen som vet om sportsbutikker eller fiskesjapper som har startet høstsalget eller kommer til å ha det?

// KAB
 
Fisker for det meste på fjellet og i Oslofjorden.
Landsjen_Trysil.jpg

ToshiTeak2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: halkla og Auto