Flip-flop, flip-flop...

Dette er ikke et spark til deg, men til definisjonen av uttrykket ‘grail’.
I mine øyne er en gral så uoppnåelig, at det er likestilt med enhjørninger og hønsetenner. Altså, det er enten tilgjengeligheten som er utfordringen, prisen (disse går gjerne hånd-i-hånd), eller ens personlige situasjon (man har ikke midlene til stort og flott).
En gral er ikke å få kjøpt over disk. Den skal letes, graves eller mases frem, og man skal virkelig måtte sake noe for å oppnå denne gralen.
Imho.
Helt enig, og det er derfor jeg innimellom reagerer på kjøp og salg av «grails» over en lav sko. Jeg har kanskje ikke så høye krav til en «grail» som deg. Men for min del blir det kanskje en PP nautilus, eller Royal Oak i helgull. Ikke uoppnåelig på noen som helst måte, men å kjøpe en klokke til prisen av en decent bruktbil er ikke noe man gjør hver dag, og ganske far out for de fleste.

For egen del har jeg notert meg at det etter hvert svært vide begrepet "klokkeinteressert", ikke lenger er synonymt med personer man har noe sosialt, underholdningsmessig, intellektuelt, eller interessemessig utbytte av.

Med det i bakhodet, gir enkeltes flipping og prat om "grails" osv. mer mening. Det er bare å lukke øyne og øre, og prøve å ikke la seg irritere ;)

For egen del har jeg notert meg at det etter hvert svært vide begrepet "klokkeinteressert", ikke lenger er synonymt med personer man har noe sosialt, underholdningsmessig, intellektuelt, eller interessemessig utbytte av.

Artig observasjon. Før betydde "klokkeinteressert" for meg "person of (at least mild) interest" i positiv forstand. Nå betyr det alt fra "GG på TS" til "totalt rumpehull som har kastet seg på klokkebølgen utelukkende av økonomiske årsaker" som EKSTREME ytterpunkter.