Flightmaster 911, 1978...

Medlem
11. jan. 2010
Innlegg
1.301
Sted
Stavanger
Her kommer noen bilder av min flighty:

Ytterboks i papp:



Garantikort og instruksjoner:



Innerboks i 70-talls brun plast, plysj og silke :) :



fortsetter under....
 
Markeringene på baklokket er nesten slitt vekk...



Original lenke...



Noen av markeringene intakt...




Et siste bilde:

 
Flightmaster boks

Flotte billeder af Flightmasteren med originalt udstyr - Tak!

Omega har langtfra altid været konsekvente med deres modeller og heller ikke med boksene.
På det danske Omega forum, har vi haft flere tråde med diskussioner om hvilken boks, der hører til hvilket ur.
Her er et link til tråden Vis din urboks med ur
I tråden findes et indlæg fra Hannover_DK, der har forespurgt Omega: Forespørgsel fra Hannover.DK til Omega om original boks , med Omega's besvarelse.

Omega havde op til ca. 1968 for vane, at føre nogle bokse, der "blot kunne rumme" deres ure; men uden at være 100% dedikerede til en enkelt reference.

En af de første modeller, hvor boks og ur sikkert kunne føres sammen var "Dynamic" og den samtidige "Chronostop"
f9ee833b.jpg


Her er et eksempel på samme boks, anvendt til 2 forskellige ure.

markIIno01.jpg


MC_Box020.jpg

Marine Chronometeret (tilhører mig), og er med sikkerhed solgt første gang (1977) i den viste boks

Flightmasteren har også været forhandlet i nedenstående boks:

PICT0033.jpg


Netop denne boks (pap med pålimet billede) er meget lidt robust, og bliver let ramponeret og kedelig. Det har også gjort den sjælden. (har faktisk kun set 2 eksemplarer).

Nyd dit flotte sæt, hvis originalitet der næppe kan sættes spørgsmålstegn ved - selv om det kunne have været interessant med den dedikerede Flightmaster boks.

Med venlig hilsen - Geodoc_DK
 
Tusen takk igjen for lærerike innspill!! Jeg tar av meg hatten for din kunnskap :)
Jeg ser nå at jeg vil bruke tid og krefter på å finne en dedikert boks til min 911. Boksen til 910 som du viser over er jo en ren nytelse i seg selv. Jeg er å finne på diverse fora du linker til, de neste timene ;)
 
Personlig ville jeg mye heller ha hatt den boksen du har, dedikert flightmaster boks er det ikke men det er den originale boksen som fulgte med klokken ;).

Det blir litt som The Smithsonians restaureringsprinsipp; de restaurerer ikke utover hvordan noe var originalt.

Utrolig kult med så komplett klokke som du har der!
 
Jeg kommer aldri til å bytte ut boksen til uret mitt, men det har noe med å samle objekter som hører med til historien til uret :) I den forbindelse er jeg også på utkikk etter originale brosjyrer fra Omega- og da helst for Flightmasteren....
 
jeg er utrolig glad for at den klokken endte opp hos deg,
Jeg satte stor pris på klokken, men siste årene ende den opp
som en "safequeen". Den var en del av mine Omega vintage samling som
nå er downsized til fire klokker, Speedy pre moon, seamaster chrono, seamaster 120 og en speedy MKII
kos deg med klokken! Trenger vel ikke å spørre om du er fornøyd ;)
 
Fornøyd??? Ja det er jeg!! Må innrømme at jeg sikler etter flere av dine vintage Omegaer Lighningii.... Jeg er i jakt-modus!
Du trenger jo ikke de, du som kan smykke deg med en red-sub? ;)
 
Akkurat den flightmasteren der var jeg på nippet til å kjøpe fler ganger, men har måttet si det ifra meg på grunn av økonomi. Flott at den har havnet hos noen som får brukt den!