Fjollete pseiko ide satt ut i livet! Whats my next move?

Medlem
10. aug. 2014
Innlegg
1.476
Sted
Sandnes
Ok situasjonen er som følger: Er svoren Rolex freak :cool:Har over lang tid vært av den oppfatning at alt annet enn overpriset spikerstål blir blodfattig:p Prøvde på et tidspunkt å ta til vett ved å anskaffe en Reverso og noe Omega greier men måtte raskt krype til kronen med halen mellom bena:oops:. Så da var saken grei.....bortsett fra at jeg har skapsiklet på Seiko helt siden jeg gikk med WIS bleier. :rolleyes:Nå har denne fetisjen materalisert seg i en syltynn plan som går ut på å starte en NOS samling av Seiko ur! Jeg har sågar allerede startet! :eek:Jepp, du leste rett. Denne tullingen har tenkt å kjøpe Seiko klokker og salte dem ned, og er godt på vei. Første potensielle tidspunkt klokkene vil bli tatt i bruk er den førstefødtes 18-årsdag om 12 år. Jeg har foreløpig kjøpt følgende:
SKX007J på jubilee
SKX009J på jubilee

Det store spørsmålet er hvilke klokker skal jeg bygge videre med? Spend my $$$
 
hvis du ikke begrenser deg til lavbudsjettsklassen jeg ville prøvd å få tak i noen av de limiterte brightz kronografene til 50års jubileet: SDGZ013 og SDGZ005.
utsolgte, så ikke enkle å finne, men har bra urverk og kult utseende, så er garantert fremtidige klassikere.

86062248227cead75acc6eec15b862d5.jpg

mobile.4148oj9t.jpg
 
Mareritt-tema. Seiko er jo gigantisk i modeller og varianter. Men, gøy da - og navigere innen og finne frem i. :)

Kommer til å følge spent med. Både for å lære og for underholdningens del.
 
Redigert:
En eller annen mønster variant.
hvis du ikke begrenser deg til lavbudsjettsklassen jeg ville prøvd å få tak i noen av de limiterte brightz kronografene til 50års jubileet: SDGZ013 og SDGZ005.
utsolgte, så ikke enkle å finne, men har bra urverk og kult utseende, så er garantert fremtidige klassikere.

86062248227cead75acc6eec15b862d5.jpg

mobile.4148oj9t.jpg

Disse var knallfine og er helt klart på ønskelisten :) Noen ide om pris?
 
Disse var knallfine og er helt klart på ønskelisten :) Noen ide om pris?
nypris var kr 15.000,- så ett eller annet sted mellom det og 9.000,- ser jeg for meg.

edit: sjekket akkurat nå, og ser ut som prisstigningen allerede er begynt. SDGZ013 i god stand går tydeligvis for rundt 20.000,- nå til dags.
sdgz005 er litt billigere, og det ligger to stykker på ebay.
 
Redigert:
redigerte posten 23min før du svarte, men siden du sikkert åpnet fanen før den tid skal jeg heller beholde medaljen selv.
Godt poeng. Surfer i mange faner.

Men siden minutter er såpass signifikante, så holder jeg meg fortsatt til Rolex. De stiger og drar damer - uansett. ;)
 
Hvis du er ute etter å bruke spenn, og satse på noe som virkelig er en investering; selg en Rolex, og kjøp en Seiko 6159 ;)
litt vanskelig å få tak i, men de dukker opp på ebay fra tid til annen.
Seiko6159-7001ChrisMoy.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost og Preacher