Fjerne ledd på Omega Seamaster PO lenka - WTF!

Medlem
7. des. 2009
Innlegg
385
Sted
Oslo
Heisann.

Skal låne bort Omegaen min til en potensiell ny tidssone-asylant med mindre håndledd enn meg. Satte meg ned med min standard Bergeon springbar tool (6767-F) og tenkte at dette er en smal sak. Think again. Skjønner ikke hvordan jeg skal fjerne ledd her.

Noen av dere som vet hvordan man gjør det?
 
Heisann.

Skal låne bort Omegaen min til en potensiell ny tidssone-asylant med mindre håndledd enn meg. Satte meg ned med min standard Bergeon springbar tool (6767-F) og tenkte at dette er en smal sak. Think again. Skjønner ikke hvordan jeg skal fjerne ledd her.

Noen av dere som vet hvordan man gjør det?

Du må ha et eget verktøy som fjerner, stiftene, pinnene, eller hva som blir rett oversettelse. Det er disse stiftene som holder lenken sammen.

Det krever en del trykk å få trykket dem ut, tviler på at du klarer det med et springbartool.

Slik ser min billige kinajapanvariant ut:

efe6f2a2.jpg


Denne er for kort for smp lenken, om det er den du skal korte ned. :)
 
Pass på at du skyver pinnene i riktig retning. Det er en pil på baksiden av leddet som markerer dette. Om jeg ikke husker feil er det en hylse inne i leddet i midten du må passe på at du ikke mister også.
 
når jeg ser det verktøyet ditt rousp skjønner jeg hvor fåfengt det var av meg å forsøke å dytte ut stiftene med springbartool mens jeg holdt klokka i hånda. får ta den med til en urmaker å få gjort det der.

takk for hjelp.