Fjellturer/jakt/fiske/turutstyr-tråden

Jeg trenger en ny stekepanne til primusbruk. Typ 20-25cm. Noen som kan anbefale noe som faktisk tåler sterk varme uten å brenne opp maten?
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Jeg trenger en ny stekepanne til primusbruk. Typ 20-25cm. Noen som kan anbefale noe som faktisk tåler sterk varme uten å brenne opp maten?
Turpanner = lav vekt = tynn bunn. Primuser = konsentrert flamme. Konsentrert flamme + tynn bunn = raskt svidd mat.
Som @MrJensen skriver, så kan kanskje støpejern være greit dersom vekten er lite viktig.

Selv har jeg denne fra STS. Den er lett, og jeg må passe på å unngå maks effekt på primusen, samt vende maten hyppig.
 
Jeg faktisk brukt en 20 cm helt vanlig stekepanne til induksjonstopp siste seks. Den har klart den konsentrerte varmen fra gass svært bra. Den er vel sånn midt mellom støpejern og typisk tynn turpanne i vekt. Kanskje bare gå for det nå og. Og ja klart en må justere og passe effekt men blir ofte å steke i jævli vær og da må en gi gass. Flere forslag mottas med takk.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Jeg har brukt denne billige saken her i noen år, og den har holdt overraskende bra. Har kun brukt den på primus, aldri rett på bål da.

 
Noen som har erfaring med Packraft (oppblåsbar kajakk). Har kjøpt meg en :)
Fantastisk farkost. Har padlet flere vassdrag, og det er en skikkelig kul måte å komme seg frem på. Mye mer stabil enn en kano, og tåler de helt utroligste ting. Kjøpte en Alpackaraft Mule i 2019, og den er i bruk flere uker hvert år. De er morsommere i elv enn på flatt vann. Samtidig så er det veldig behagelig å ligge i en packraft med fiskestang og flyte sakte over et vann mens man drikker en øl eller 3.
Packraft, åre og redningsvest veier dog en del, og jeg synes ikke det er så artig å drasse på 6 kg ekstra i flere mil på fjellet. De fleste sett selges med typisk 210cm åre. Dette er etter min smak altfor kort. Packrafter er gjerne litt brede pga tubene. Jeg har 230cm åre og kunne ikke tenkt meg noe kortere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald og Callahan
IMG_0297.png

Ok prøver meg på en Jetboilpanne, disse får masse skryt. Blir intr
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Vis vedlegg 332257
Ok prøver meg på en Jetboilpanne, disse får masse skryt. Blir intr

Tilbud på fjellsport nå..
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver