Finnish på Pelagos.

Medlem
24. mai 2011
Innlegg
692
Sted
Bergensområdet
Var en kjapp tur innom Lervig i Haugesund i går. En av klokkene jeg fikk klå på var Tudor Pelagos. Klokken er litt for høy for min smak, er ikke så glad i snowflakekonseptet, men FOR en finnish på kasse og lenke!!! Jeg har jo syslet en del med overflatebehandlig og må bare si at dette er noe av det flotteste jeg har sett. Ingenting er så krevende som børstet finnish, fordi at linjebrudd blir så ekstremt synlige. Lenken på Sinn 556 er et glimrende eksempel på hvordan det ikke skal gjøres. Men denne Pelagos'en er bare helt rå!!! Kvalitetsfølelsen var veldig tilstedeværende hele veien, og jeg synes den glatt fortjener prislappen til tross for verket. Klikkene i bezelen var noe av det beste jeg har kjent. Takk til Lervig for suveren service!
 
Ikke uenig. Som jeg har sagt i en annen tråd er det en god ting at de ikke har "bedre" verk for da ville det vært ekstremt vanskelig å forsvare mye annet - klokken ville rett og slett ha blitt "for bra" for sitt segment.

Kvalitetsfølelsen er jo enorm.
 
Har også sett nærMere på Tudor og finner de meget interessante. Grantour Date og Glamour Date-Day har jeg sett meg ut om jeg en gang skulle gå for en Tudor.
SINN sandblåser sine lenker og er ikke sammenlignbart med børstet stål. To metoder og to forskjellige resultat.
 
SINN sandblåser sine lenker og er ikke sammenlignbart med børstet stål. To metoder og to forskjellige resultat.

Dette er ikke mye sandblåst:

sinn_556_pic01.JPG


Jeg mener Pelagos er en plass mellom 14 og 15mm.
 
Dette er ikke mye sandblåst:

sinn_556_pic01.JPG


Jeg mener Pelagos er en plass mellom 14 og 15mm.

Nei, det der er børstet men på SINN får du både sandblåst og børstet. Trodde du tok feil men det gjorde du ikke. Din lenke er børstet og ikke sandblåst :)
 
Nei, det der er børstet men på SINN får du både sandblåst og børstet. Trodde du tok feil men det gjorde du ikke. Din lenke er børstet og ikke sandblåst :)

Ja, men 556, som jeg henviste til i første omgang og som det er bilde av over her, kommer kun med børstet finnish. :)
 
Er virkelig børstingen slik at den følger lenken i langsgående på lenken og går inn mot lenke"hullet" i kassen på lugs?