Finnes der ikkje rimelige divere til damer der ute?

Medlem
5. mars 2023
Innlegg
119
Sted
Fjaler
Øverstkommanderende for heimen har 3 klokker som ho har fått i gaver oppigjennom tidene. Invicta og designerklokker, felles for dei er at dei er støtt tomme for strøm og ho må ta dei av seg ved bading osv.

Etter eg kvitta med med mine tilsvarende billigklokker og ho såg eigargleden og dei praktiske aspektene med mine klokker - som at dei ikkje må skiftast batteri til stadighet og at eg kunne både svømme og dukke med dei, var ho ikkje fremmed for at ho kunne vurdert ei litt bedre klokke sjølv.

For oss menn er dette såre enkelt, frå 2000 og opp til 5000 er der haugevis av divere å velge mellom, som duger plenty - Orient har f.ex masse å velge mellom. Men eg var litt paff når eg sette meg ned for å sjå om eg kunne finne ei egna klokke til økh, for hvis ein vil ha 20 ATM og ikkje kvarts, begynner det på 5000 kr og går oppover, hvis ein ikkje velger invicta- men det er vi ferdig med her på huset.

Eller har eg oversett nokon potensielle kandidater til mellom 2000 og 4000?
 
Kan være du finner noen tips i denne tråden :)


...men ser jo at mange av forslagene kanskje prismessig ligger i høyeste laget
 
Seiko SKX013, som andre har sagt.

Ellers har Steinhart noen damemodeller, øh, tungt inspirert av Rolex Submariner. Tror de lander på dørstokken din ferdig momset for like over 5'.

Man kan mene hva man vil om Steinharts, øh, designspråk, men de leverer glimrende kvalitet til prisen.
 
Hva med denne? Seiko SUT403P1. Kommer og i en grønn variant. Quartz ja, men veldig praktisk da.

1678908908322.png
 
Boldr har en del fine og rimelige i ca den prisklassen
(når jeg tenker meg om blir det kanskje litt mer med mva og slikt, men ikke så galt)
De er riktignok 38mm men noen ser ganske nette og feminine ut.
1679048819106.png

Noen her som har erfaring med Boldr?
Min bedre halvdel trenger også noe å bade med :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Samboeren kjøpte seg en "Baby Dreadnought" med svart tallskive en del år siden og er fortsatt fornøyd.

CASE
• 316L stainless steel, fully bead-blasted
• Diameter 37.4mm bezel, 41mm including crown
• Lug to lug height 45mm
• 13mm to the top of the sapphire crystal
• Lug spacing 18mm
• Anti-magnetic 20,000 A/m
• Water Resistance 30ATM/300 metres/990 feet
• 166 grammes including bracelet
• Screw back, screw down crown and 120 click unidirectional bezel

DIAL
• Black with white printed minute track
• Luminous: Indices SuperLuminova X1-C3

HANDS
• Plongeur hands, hour hand painted white, minute hand painted orange and black seconds hand, all luminous filled
• Luminous: SuperLuminova X1-C3

CRYSTAL
• Bombé sapphire with anti-reflective coating on the underside , 28mm diameter x 2.5mm thick

MOVEMENT
• Miyota 9015, 24 jewel automatic, 28,800 BPH

BRACELET
• Solid link stainless steel with screwed links and solid end links and signed safety clasp


IMG_4123_720x.jpg
IMG_4120_720x.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda og Trifide