Finn.no - igjen !

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
2.705
Sted
Oslo / / Bergen
Kanskje vi kan bidra litt ? :roll:

Om en leser annonseteksten nøye, skrives jo WBG, eller Sebastian, som han heter, tydelig at dette er klokker som er lik opprinnelsesmodellene,- m.a.o. fake ! :twisted:

Det har vært sendt utallige eposter til Finn, men de responderer stort sett med sitt standardsvar, og lar annonsen stå.

Jeg foreslår at vi ringer til ansvarlig person hos Finn, samt sender vedkommende mailer direkte med henstilling om å finlese annonser av denne typen.

Erlend Helgesen: telefon 22 86 44 10 og epost: erlend.helgesen@finn.no
 
Hadde nettopp en svært konstruktiv og hyggelig samtale med Finn.no v/ Erlend Helgesen.

Vi gikk igjennom to annonser, 14682369 og 14725935. Han så nå at ordlyden som "WBG" bruker, klart viser direkte til kopier og han ville derfor sørge for at annonsen ble fjernet snarest. Den andre var han noe usikker på om de kunne gjøre noe med ?? At noen selger en merkevare "mistenkelig" billig er ikke det samme som at det er en fake.... :roll:
Finn.no har i lengre tid forsøkt å forhandle fram samarbeidsavtaler med flere av de store merkevareprodusentene. Bl.a. for at disse kunne foreta egenkontroll av Finn's annonser.
Merkevareimportørene i Norge har også et ansvar i denne sammenhengen,- de kan politianmelde. Gjør de det ? Svært, svært sjelden, dessverre !

Jeg tror at om vi er flere som ringer / mailer Helgesen og opplyser om klare brudd på annonseringsreglene, så kan det utløse en reaksjon i form av fjerning av annonser.

Nå gjenstår det å se om han holder det han lovet meg kl 1510 idag... :eek:
 
Har sendt melding til erlend.helgesen@finn.no

....som videresendte til sin kollega : lars.vinden@finn.no
som sendte meg dette svaret :

Hei!

Som du kanskje forstår volder disse sakene en del problemer for oss, og vi har derfor et ønske om å etablere et tettere samarbeid med produsentene av klokkene. Problemet er at annonsøren som regel hevder at dette er lovlige klokker, og at de bare er ”inspirert” av andre modeller. Rettslig sett er det lov å la seg inspirere av et design innenfor visse grenser, men grensegangen mellom dette og klokker som er ulovlige er ofte uklare - og særlig for en aktør som FINN.no, som i utgangspunktet har liten kunnskap om dette markedet. Vi håper derfor at vi kan få produsentene med på laget, slik at de kan hjelpe oss med å luke ut ulovlige annonser. Kjenner du til hvilke produsenter som evt. blir krenket av disse klokkene, slik at vi kan ta kontakt med dem?



Mvh

Lars Vinden

 
ta og slapp av folkens, han sier så og si rett ut at det er fakes ingen blir lurt..

Hvis noe prøver pushe en fake som ekte er det ok og reagere, men faen a dere virker litt små gale her altså. :D
 
Jeg skal bruke meg selv som eksempel; for mange år siden synes jeg det var kjempekult med fake klokker. Jeg hadde flere fake breitling og synes det var dødstøft. At klokkene hadde en kvalitet som stinket(lenker som flaket av,batteri på kopi av mekanisk urverk osv) brydde jeg meg lite om. Så gikk det noen år, man jobbet hardt og plutselig en dag så hadde jeg råd til en "ordentlig" klokke. Jeg kjøpte meg en klokke litt over middels pris og i det øyeblikket kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe en fake klokke. Jeg vet at jeg betaler overpris for et valjoux 7750 urverk når jeg med åpne øyne kjøper en merkevare for mange titalls tusen over "faktisk" verdi-men sånn er det med alt her i livet. For meg representerer dette hva jeg har fått til her i verden, og av en eller annen grunn kunne jeg aldri tenke meg å kjøpe en fake mer. Det ville føles helt feil. Det ville være som om jeg foråddte alt jeg har oppnådd til nå.

For meg representerer en ekte klokke summen av mitt harde arbeide, og derfor kunne det ikke lenger falle meg inn å kjøpe eller gå med en fake klokke.
 
LarsE skrev:
Jeg skal bruke meg selv som eksempel; for mange år siden synes jeg det var kjempekult med fake klokker. Jeg hadde flere fake breitling og synes det var dødstøft. At klokkene hadde en kvalitet som stinket(lenker som flaket av,batteri på kopi av mekanisk urverk osv) brydde jeg meg lite om. Så gikk det noen år, man jobbet hardt og plutselig en dag så hadde jeg råd til en "ordentlig" klokke. Jeg kjøpte meg en klokke litt over middels pris og i det øyeblikket kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe en fake klokke. Jeg vet at jeg betaler overpris for et valjoux 7750 urverk når jeg med åpne øyne kjøper en merkevare for mange titalls tusen over "faktisk" verdi-men sånn er det med alt her i livet. For meg representerer dette hva jeg har fått til her i verden, og av en eller annen grunn kunne jeg aldri tenke meg å kjøpe en fake mer. Det ville føles helt feil. Det ville være som om jeg foråddte alt jeg har oppnådd til nå.

For meg representerer en ekte klokke summen av mitt harde arbeide, og derfor kunne det ikke lenger falle meg inn å kjøpe eller gå med en fake klokke.
Bra for deg det da :)

Du har nok ikke opplevd den hardcore eliten innen replica klokker mr, de som kjører på med samme urverk som panerai selv har i sine klokker eks 7753,2893-a2 osv osv, ekte skiver,kroner, cg og mer kun kassen er ofte replica når de er ferdig ;)

Tingen for meg er selv om en replica kan få alle til og tro den er ekte, vil den i mitt hodet alltid være en fake-kopi det er jo da også grunnen til jeg vil ha ekte vare ikke pga andre men pga meg selv.
 
Jeg har vel egentlig aldri opplevd at noe annet menneske ubedd har brydd seg om klokkene mine, derfor synes fake ur spesielt meningsløse ...