Finn.no - full fres!

Medlem
8. april 2008
Innlegg
1.468
Sted
Kirkenes
Har gjort et forsøk på å selge en Sub på Finn - fra nå av tror jeg annonsene blir publisert på Tidssonen istedet... Jeg er vant til mer eller mindre vanvittige bytteforslag, og pris er jo alltid forhandlingsbart, men enkelte har bestemte meninger om verdien av en Rolex :mrgreen: . Vanligvis bør man jo unngå å fóre trollene, men kunne ikke dy meg denne gangen. Var jeg for hard i forhandlingene, mon tro? Har jeg i min uvitende arroganse gått glipp av en kjempedeal?:



Hei!
Hei! Er du interessert i å bytte din Rolex mot en Estana Bolero Automatic Skeleton?
Dette er en 18 karats gullklokke...

Mvh (...)..!

Denne meldingen er sendt på vegne av: (...)
finnkode = 14813587 (Rolex Submariner 14060M )
Trykk her for å gå til prospektet
Med vennlig hilsen


Den 22. sep.. 2008 kl. 19.17 skrev Jo <>:

...som ny koster et par hundre euro?
Eeehh...nei takk.

Jo


From: x
To:y
Subject: Re: Rolex Submariner 14060M
Date: Mon, 22 Sep 2008 19:41:40 +0200

Jeg kjøpte den for 10000 kroner! Og den er helt ny!

Mvh (...)


Den 23. sep.. 2008 kl. 08.57 skrev Jo <>:

Jaha? I så fall er du grundig lurt.
Utsalgsprisen er 149 euro, i overkant av en tusenlapp. Og kassen er IKKE i gull, den er gullbelagt:

http://www.elimbo.de/EAP0000dw6e-estana ... stueck.htm

Dog har jeg en mistanke om at du vet dette allerede. Du har jo tross alt klokken til salgs for tre tusen kroner på Finn.no (hvor du forøvrig også oppgir en nyverdi på 7.000, begge deler et rent svindelforsøk).

Men la oss si det sånn: jeg tar din Estana i bytte - pluss 21.850 i kontanter.
Og skulle dette ikke være av interesse, må jeg be om at du slutter å kaste bort tiden min.

Jo


From: x
To: y
Subject: Re: Rolex Submariner 14060M
Date: Tue, 23 Sep 2008 16:27:55 +0200

Hør nå her. Jeg betalte 10.000 kr fordi det ikke er den samme modellen som den vanlige Estana Bolero. Den "versjonen" jeg har, har MYE bedre urverk enn den vanlige. Det sies også at den holder lenger enn Rolex og Breitling... OG jeg sa aldri at det var gull, jeg sa 18 karat gull! 18 karat er det samme som gullbelagt!! Det er ikke svindel at jeg skriver at nypris er 7000, for hvis du søker på Estana Bolero på google, kommer det opp på ett av de første søkeresultatene..! Så ikke kom her og si at jeg svindler folk!! Det er det du som gjør, som har en så høy pris på EN j***a klokke! Klokka di er ikke verdt mer enn 12000,- MAKS!


From: x
To: y
Subject: Re:Sv: Rolex Submariner 14060M
Date: Tue, 23 Sep 2008 19:03:42

Beklager så meget, jeg har tatt feil. Du er åpenbart en kjenner innenfor både urverk og gull. Lykke til med din Estana, som overgår både Rolex og Breitling.
Takk for en interessant korrespondanse.
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Hehe... Med fare for å høres ut som en elitist...(!).. Det er vanskelig å ikke fryde seg :)

Hva med en jordfres??
(ja, siden gressklipper var uaktuelt...)
 
Re:OMG!

tror kanskje jeg styrer unna å legge noe ur på finn...på den annen side er vil en selger sikkert sette pris på en rimelig seriøs henvendelse og man kan kanskje gjøre ok deal.

,Hadde en tv ute der en stund for noen år siden, fikk mange rare tilbake meldinger hadde oppgitt tlf.nr og fikk mange merkelige sms.
Mange på en blanding av polsk og norsk, (OBS Ingen rasisme intendert her!BTW) men det var litt morsomt.
TV en ble aldri solgt forresten.. etter en måned putta jeg den på loftet.
 
Hehe. Jeg gidder ikke svare engang på sånne henvendelser på mail, enten det er biler, klokker eller WTB annonser jeg har liggende ute. Livet er for kort. Men det blir jo unektelig litt god underholdning av slikt da.

Hadde en fyr som gjentatte ganger ringte meg og hadde et parti Timex han ville selge meg. Jeg hadde avertert etter Rolex/Omega/IWC/Heuer kjøpes. Han hørtes ganske dopa ut og hadde hver gang glemt at han hadde ringt meg tidligere :D
 
Jeg skjønner hva du mener, J. Men har jo selv kjøpt flere klokker på Finn, det er mange seriøse kjøpere der også. Men strengt tatt haddde det kanskje vært greit å flytte mye av den seriøse kjøp og salg trafikken over hit.

Fra et selgers synspunkt vil det dog kanskje lønne seg med en visst innslag av "ukyndige" klokkekjøpere. Det er nok i støre grad villige til å betale litt over gjengs markedspris for endel type ur. Klokkernerder som oss har jo endel alternative kanaler som korrigere prisnivået er villig til å strekke oss til.
 
Av egen erfaring må jeg si at man unngår mye av det useriøse ved å ikke legge ut telefonnummer eller fullt navn. Selvsagt kommer det noen skambud o.l. men i alle fall langt færre ;)

Har solgt en del klokker på finn og må si det funker svært greit! MEN (!) jeg hadde ikke hatt noe imot litt mer aktivitet her på salgsforumet ;)


BTW; en ufattelig morsom historie JoLu! Håper du fikk solgt den for en respektabel sum...
 
Ingenting i veien med Finn, potensielle kjøpere er mange flere enn på div. klokkefora og ofte får man jo en litt bedre pris. Livet er ganske riktig for kort til å følge opp slike henvendelser, men av og til er det jo litt artig. Sub'en har jeg vel bestemt meg for å beholde allikevel - inntil videre. Dukker kanskje opp "priced to sell" her om ikke lenge...
 
Rakk å få inn denne også på tampen...:

Hei!
Jag byter gjärna klockan mot min nya Gagia moccamaskin,- mod 3342. kostar ny ca NOK 12.000.

Denne meldingen er sendt på vegne av: (...)



finnkode = 14813587 (Rolex Submariner 14060M )

Trykk her for å gå til prospektet

Med vennlig hilsen
 
Morsom historie du kommer med Jo ! :D Spent på fortsettelsen !

Som det også skrives her, kan en nok dessverre oppleve mange rare svar og henvendelser via slike åpne salgs fora som finn.no, qxl, gibud.no o.l. Tror det er endel bedre på rene klokkefora, som her og alle de andre. :roll:

Jeg bruker finn endel, både for kjøp og salg,- både klokker og annet. "Bank i bordet" ! - så langt ikke noe ubehag å nevne. (Jeg har både fornavn og telefonnr. i annonsene.)
 
Ja, det er mange useriøse kjøpere...
...."moccamaskin"??? :D

12k for Sub!? What a dream!
 
Bra dialog JoLu :D
Sist gang jeg hadde inne en klokke inne på Finn (en milgauss fra 1971) fikk jeg en mail fra en som sa, " jeg tar klokken for 2200 kr, hvis ok, jeg kjøper den..) Gadd ikke svare på den :?

Jeg synes det er greit å ikke oppgi tlf og navn, i hvert fall ikke når man skal selge klokker i en viss prisklasse.
 
HAHA.. lo godt da!

men, for å være litt seriøs: Estana er jo et luksusmerke med ur som både i forhold til urverk og ift kvalitet langt overgår "noobs" i bransjen som breitling, rolex, omega, AP, JLC etc.!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Dør av latter!