Fin klokke til en fin pris.

Medlem
26. okt. 2017
Innlegg
9
Sted
Møre & Romsdal
Hei, trenger en finere klokke som kan brukes til staselige anledninger, da en SKX007 med oppripet jubilee-lenke ikke er helt innenfor. Jeg har sett litt og har funnet tre klokker - to med en veldig fin pris, også har vi en klokke til "bare" en fin pris.

De to med veldig fin pris jeg har sett på er Orient Bambino FAC00009N0 og Orient Bambino Small Second AP0002S.
Orient-Dress-Watch-52.jpg

ra-ap0002s10b-1.jpg


Men så har man perlen i seg selv, en nydelig klokke, som til gjengjeld koster litt mer - Seiko SARB065 Cocktail Time.
SARB065-8.jpg


Nå vet jo ikke jeg hvordan de to billigere klokkene er i forhold til den dyrere Seikoen, og om det er verdt de ekstra tusenlappene (hvilket jeg syns blir i overkant dyrt) for Seikoen? Er det noen andre klokker jeg ikke har fått med meg som gir like god/bedre kvalitet for pengene som også koster mindre enn Seikoen? Synes som sagt at Seikoen blir vel dyr, men den urskiva er priceless.
 
Tough choice!

Mellom disse tre, blir Seiko "premium". Høyere kvalitet på urverk spesielt, samt kasse og finish. En klokke som gir godfølelsen til en fornuftig pris. Ettersom den koster 3-4(?) ganger så mye som Orient, vil nok bang-for-buck være ganske lik. Ut i fra din beskrivelse er det vanskelig å foreslå Orient, selv om begge modellene utfyller behovet ditt til en langt rimeligere kost.

1. Kjøp Orient, bruk den kun til staselige anledninger og vær fornøyd. Begge ser veldig bra ut.

2. Kjøp Orient, bruk den kun til staselige anledninger og vær fornøyd. Begge ser veldig bra ut. Du har likevel en snikende tiger, skjult drage av en følelse i bakhodet som hvisker "Cocktail Time, Cocktail.." i utide og utide.

3. Kjøp Cocktail time, bruk den kun til staselige anledninger og glis hver gang du ser på den. Du føler litt på et økonomisk ubehag siden de tusenlappene kunne gått til noe annet, og kjenner en lett anger på at du ikke valgte Orient.

4. Kjøp Cocktail time, bruk den kun til staselige anledninger og glis hver gang du ser på den. Du husker ikke lenger Orient. Livet smiler, og tanken i bakhodet er nå "hvilken modell skal bli den neste?".

Tror alternativ 4 er det mest realistiske i det lange løp. Lykke til. ;)


Edit:
- Husker ikke hva som ble enden på visa med SARB065, er den ute av produksjon, oppdatert eller kun ny skive?
- Et mulig rimeligere alternativ er SARB035. Med lenke eller uformell reim kan den brukes i alle andre anledninger også.
c88c8dc422158305fe0ee49957d4d93c.jpg

- En annen ting angående Cocktail Time: De fleste klokker kan en finne alternativer til, mens Cocktail Time ikke har noen direkte alternativ mht. design i prissegmentet, hvis den har noen i det hele tatt.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og Preacher
Har den øverstnevnte orienten og er veldig fornøyd. Eneste å utsette er reima som trenger en upgrade.

Mye bang for The buck spør du meg!

Uansett, følg magefølelsen :D
 
Cocktail time kan anbefales! Kommer neppe til å selge min med det første. Den ser bedre ut IRL og er utrolig mye for pengene (men det er Orient klokkene også)
 
Hvor i M&R holder du til? Er i dag på Vestnes, skal til Molde i morgen og er tilbake på Ytre Søre søndag; har i øyeblikket en Cocktail Time på håndleddet om du vil ta en titt...

Bare å sende en melding om det kunne passe.