Filmanbefalinger!

Prøvde meg igår på "John Wick", og må si at dette var en av de bedre nye actionfilmene jeg har sett på en stund. Om man trenger noe til popcornet kan denne være aktuell :D
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
En stor klassiker fra 81 som er overraskende like Rambo I First-Blood som kom ut året etter...:rolleyes:
[video=youtube_share;lwFZ9tWwh-E]http://youtu.be/lwFZ9tWwh-E[/video]
 
Anbefaler alt av Coen brødrene, spesielt klassikeren Fargo, men også O Brother, Where Art Thou? (med en utrolig morsom Clooney), The Big Lebowski, Millers Crossing og ikke minst No country for old men.
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr og aek
Jeg er bare 17år så film smaken er kanskje litt anderledes.. Men blood and Bone som ligger på netflix er jo fryktelig bra til å være en så lavbudsjet film. men jeg er også en media student så da er jo selvsagt Citizen Cane en must. Citizen cane er en verdenskjent film pågrunn av sine nyskapende film teknikker. Filmen handler også om media baronen William Randolph Hearst. og for de som liker eldre filmer er jo Vertigo (1958) en Bra/ok film og angry men (1957) har dere sikkert sett men den er også bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Tre filmer jeg har sett på kino de siste månedene:
Siste Star Wars - helt grei underholdning, har ikke forhold til disse filmene som mange har.
MadMax Fury Road - herre for en møkkafilm og jeg likte godt de gamle med Mel Gibson.
Tarantinos The Hatefull Eight - ikke så ofte en urolig sjel orker 3 timer på kino, denne kunne vært lenger. Anbefales.
 
Thirteen Days med Kevin Costner. Handler om Cubakrisen i 1962. Spennende og drivende regissert!

The Prestige, selv om jeg tror den har blitt nevnt før. En av mine Nolan-favoritter. Kult med David Bowie som Nikola Tesla.

Tintin, regissert av Steven Spielberg. Sjelden jeg har kost meg så mye på kino som da jeg så denne!
 
The Big Short, etter boken til Michael Lewis.
MV5BMjM2MTQ2MzcxOF5BMl5BanBnXkFtZTgwNzE4NTUyNzE@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg

Four denizens in the world of high-finance predict the credit and housing bubble collapse of the mid-2000s, and decide to take on the big banks for their greed and lack of foresight.
 
Gamle klassikere ruster ikke:
En av de beste franske filmene gjennom tidene er Claude Berris Jean de Florette og oppfølgeren Manon de Sources fra 1986. På norsk Kilden i Provence og Manon og Kilden. Meget sterke skuespillere og en genial slutt i oppfølgeren, mer skal jeg ikke røpe :)
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
Trumbo overrasket positivt.
Flink manusforfatter og kommunist får problemer når den kalde krigen og kommunisthatet tar av.
Bryan Cranston fra Breaking Bad gjør en god job.

Legger også inn et godt ord for Hateful8
 
Gamle klassikere ruster ikke:
En av de beste franske filmene gjennom tidene er Claude Berris Jean de Florette og oppfølgeren Manon de Sources fra 1986. På norsk Kilden i Provence og Manon og Kilden. Meget sterke skuespillere og en genial slutt i oppfølgeren, mer skal jeg ikke røpe :)
Så begge da de var nye, og husker dem som brilliante. Hvor har du sett dem, kan de strømmes?
 
Så begge da de var nye, og husker dem som brilliante. Hvor har du sett dem, kan de strømmes?
Nei, jeg tror ikke de kan strømmes, men jeg har en kopi av de på DVD. Tror jeg lånte de på det lokale biblioteket. De burde vært utgitt på Bluray spør du meg, men de kan som sagt kjøpes/bestilles på DVD.
 
  • Liker
Reaksjoner: aek