Fiiint besøk (Ferrari fra 1960)

Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
259
Sted
3970 LANGESUND
Hadde besøk av denne her for et par dager siden:
Huttetu for en bil...
1960 Ferrari 250 Berlinetta LWB. Sannsynligvis den eneste i verden med denne kombinasjonen farge og motor.
De fleste 250 som ble produsert var i cabriolet versjon og i SWB (short wheel base)

DSC00148.jpg


DSC00149.jpg
 
Eiern vi ser på det første bildet? Pokker så mye kule bil bilder du skulle legge ut da!

Ser han hadde flaks med skiltene også. Regner med at det var lettere med bestikkelser hos biltilsynet på 60-tallet.
 
Er ikke umulig å få fine skilter enda, bare du treffer en litt over snittet bilinteressert ansatt pluss at du har noe litt over gjennomsnittet spesielt .... bare å se på mange av de "grommeste" på finn.no og se på skiltnummeret :).

Jeg var i min tid happy nok med å ha '730' i 730d'en min men det var nok bare tilfeldig :).

Dette var en virkelig nydelig Ferrari!
 
Nice ride * 10000!
Det er noen som har det!

Fortjener at eieren har en vintage Daytona Paul Newman på armen den der :)
 
Så denne bilen for ca. en måned siden, ufattelig flott bil:D
Må si jeg også likte stuket på daværende sjåfør, forholdsvis ung kar med sixpence og tweed - passet vognen ypperlig:cool:
 
Når man nyregistrerer veteran så kan man velge 1 bokstav og 6 tall. Er ikke verre enn det:D

Gjelder dette fortsatt? De to siste gangene jeg nyregistrerte veteranmotorsykler fikk jeg beskjed om at man ikke lenger fikk veteranskilter med kun en bokstav. Muligens må jeg jobbe litt med sjarmen, evnt stille i en strøken Ferrari 250.
 
Utrolig lekkert! ... speechless.. Hvertfall om han ratter den i sixpence og tweed. I så tilfelle fortjener han evig liv. ;)

Er det en 2,5 cossie som står bak? :p Ikke helt samme klassen, men fortsatt kult. :p
 
Er ikke umulig å få fine skilter enda, bare du treffer en litt over snittet bilinteressert ansatt pluss at du har noe litt over gjennomsnittet spesielt .... bare å se på mange av de "grommeste" på finn.no og se på skiltnummeret :).

Jeg var i min tid happy nok med å ha '730' i 730d'en min men det var nok bare tilfeldig :).

Dette var en virkelig nydelig Ferrari!

Det har nok mye med hvem man møter på ja. Det ruller en 1993 bmw 325i (nå ombygd til m3) rundt her med skiltnr 93325.
 
Utrolig lekkert! ... speechless.. Hvertfall om han ratter den i sixpence og tweed. I så tilfelle fortjener han evig liv. ;)

Er det en 2,5 cossie som står bak? :p Ikke helt samme klassen, men fortsatt kult. :p

Det er min 190e 2,3-16 ja:D God gammel bil som jeg har hatt og brukt daglig i snart 10 år nå.. Fortsatt mye bil igjen på den. Har ikke vært mye feil med den så den er jeg veldig godt fornøyd med.:D Kul bil m greie ytelser og god å kjøre..
 
Apropos Cosworth. På 80-tallet var Sierra Corworth tyvenes favorittbil. Både biltyvene og de som trengte en rask bil i forbindelse med andre ran og tyverier.

Husker en annonse i Aftenposten:

Sierra Cosworth til salgs.
Stjålet kun to ganger.

Etter sigende fantes det så godt som ingen Cosworth som ikke var stjålet minst en gang.
 
Har en kompis som vokste opp på Tveita, der ble vist norges første Cosworth oppbevart, naturligvis stjålet. To av gutta i den gjengen kranglet alltid om hvem som kjørte raskest, men de kunne jo ikke kjøre samtidig, så historien skal ha det til at den andre bilen som kom til Norge også ble stjelt av samme gjengen så de kunne kjøre om kapp :)
 
Denne er helt nydelig! Personlig mener jeg nok det finnes enda flottere biler, både fra Ferrari og helst fra, hrm, andre italienske fabrikat, men denne er ordentlig nydelig!

Det finnes mye flott gjemt i garasjer rundt om i Norge, og en jeg har koll på får vel straks tilbake sin 250 Lusso fra totalrestaurering. Dette er etter min mening en av de aller flotteste 250 som finnes. Mannen har jo nok annet også, deriblant en 300 SL Gullwing og mine to favoritter; en Maserati 3500 Vignale Spyder og en Maserati A6G 2000 Frua Spyder. Utrolig hva som finnes i norske garasjer....!

Har du fått kjøre denne 250 Farinaen? Hvordan vil du beskrive opplevelsen?