Stilig! Klart du må ha en feltklokkeFår bumpe tråden igjen: jeg gjør nytt forsøk på en feltklokke i samlingen...
Incoming: Lorier Falcon 3.
36mm diameter, 44mm lug-to-lug, 11mm tjukk målt m. buet glass, Miyota-urverk, 100m vanntetthet, vintage-stil med akrylglass. Designet er åpent og ærlig inspirert av de tidligste Explorer og Railmaster-modellene. 499,- dollar er ikke altfor ille for en slik microbrand-sak tenker jeg.
Mini-omtale om en uke eller to når den forhåpentligvis dukker opp...
Vis vedlegg 352432
Stilig! Klart du må ha en feltklokkeKan melde om at CW C65 Sandhurst er i flittig bruk.
Spent på hvordan kvalitetsfølelsen er her. Er fristet av en Lorier Zephyr.
Gratulerer med kjøp! Jeg leser gjerne om inntrykkene dine. Til tross for at den er rimelig og at jeg har vurdert en Falcon seriøst i lang tid har det ikke blitt kjøp på meg. Når jeg ser bilder av den igjen nå kan jeg ikke huske hva som stoppet meg.Får bumpe tråden igjen: jeg gjør nytt forsøk på en feltklokke i samlingen...
Incoming: Lorier Falcon 3.
36mm diameter, 44mm lug-to-lug, 11mm tjukk målt m. buet glass, Miyota-urverk, 100m vanntetthet, vintage-stil med akrylglass. Designet er åpent og ærlig inspirert av de tidligste Explorer og Railmaster-modellene. 499,- dollar er ikke altfor ille for en slik microbrand-sak tenker jeg.
Mini-omtale om en uke eller to når den forhåpentligvis dukker opp...
Vis vedlegg 352432
Gratulerer med kjøp! Jeg leser gjerne om inntrykkene dine. Til tross for at den er rimelig og at jeg har vurdert en Falcon seriøst i lang tid har det ikke blitt kjøp på meg. Når jeg ser bilder av den igjen nå kan jeg ikke huske hva som stoppet meg.
Hvor lenge tok det fra bestilling til du fikk/vet du får den? Har forøvrig hørt mye godt om kundeservicen fra Lorier, skulle det være noen problemer med den.
Eneste aber-et jeg har med Lorieren som en pur field-klokke er det samme som med min Tutima. At den er for «pen». Min er vel egentlig en flieger, men jeg tenkte ville bli en tøff klokke som kan være med på alt. Den har jo et solid verk (selv om det ikke kun er håndtrukket), bra lume og lesbarhet, skrukrone og tåler 20atm. Men så synes jeg den er for pen på lenke og hjertet mitt klarer ikke å bruke den røft. Samtidig er det mange positiver med det og Lorieren ser jeg for meg kan være en fantastisk «do-it-all». Interessant å høre hva du tenker etterhvert!
Legger ved et par bilder av nevnte Tutima for kjærlighetens skyld.
Vis vedlegg 352485Vis vedlegg 352484
Syns de ser litt kule ut. Men har lest noen horror-stories om kvalitetskontroll og kundeservice fra Yema...Hva tenker folket om Yema Urban Field?
Jeg har blitt fristet av den med grønn skive. Håndtrukket Sellita SW210-1B elaboré som er justert til +/- 7 sec av Yema. Ganske slank (7,8mm + domed glass) og enten 37,5mm eller 40mm diameter u/ krone. 45mm/48mm lug til lug og 20mm reimfeste. Rundt 900 USD (eksl. mva/frakt) direkte fra Yema.
Vis vedlegg 354027
På papiret; pent! Heier på deg om du kjøper en, og er i såfall spent på hva du synes når du har den i hendeneHva tenker folket om Yema Urban Field?
Jeg har blitt fristet av den med grønn skive. Håndtrukket Sellita SW210-1B elaboré som er justert til +/- 7 sec av Yema. Ganske slank (7,8mm + domed glass) og enten 37,5mm eller 40mm diameter u/ krone. 45mm/48mm lug til lug og 20mm reimfeste. Rundt 900 USD (eksl. mva/frakt) direkte fra Yema.
Vis vedlegg 354027
Det synes jeg og! Har plenty med argumenter for å ikke kjøpe, men for meg er Yema en av de produsentene som får det til å kile nok til at man kan tilgi både det ene og det andre. Dessuten er jo sur kundeservice en del av den sjarmerende, franske kulturidentiteten - er det ikke?Syns de ser litt kule ut. Men har lest noen horror-stories om kvalitetskontroll og kundeservice fra Yema...
Ikke sant?! Åh, har veldig lyst. Skal si i fra hvis jeg hopper i det.På papiret; pent! Heier på deg om du kjøper en, og er i såfall spent på hva du synes når du har den i hendene![]()
Kult, lag review her hvis du kjøper!Det synes jeg og! Har plenty med argumenter for å ikke kjøpe, men for meg er Yema en av de produsentene som får det til å kile nok til at man kan tilgi både det ene og det andre. Dessuten er jo sur kundeservice en del av den sjarmerende, franske kulturidentiteten - er det ikke?
Men fra spøk til (litt) alvor. Mitt inntrykk er at de QC-problemene først og fremst er knyttet til den første perioden etter de virkelig relaunchet merkevaren Yema. De pushet ut en vannvittig mengde ur og modeller fra begynnelsen av og det var nok flere enn det burde som opplevde problemer. At kundeservicen haltet i oppstarten var trolig grunnen til at de fikk såpass synlig med tyn for det. Og slik jeg forstod det gjaldt (hovedsakelig) ikke klagene de som hadde kjøpt direkte fra Yema. Baserer forøvrig mitt svar på at jeg har lest og sett et utall reviews av div. heritage divere og så videre som var først ut etter relaunch. Har ikke hørt noe liknende nå når de har fått litt tid på seg.
Ikke sant?! Åh, har veldig lyst. Skal si i fra hvis jeg hopper i det.