Ferrari - hvilken?

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
840
Sted
Lillestrøm
Byttet ut 360 Modena'en i høst, og er på jakt etter neste års racer.
Etter en noe lang kjøring gjennom italia og alpene fikk jeg streng beskjed av min samboer at dette var siste gang hun kjørte så langt i en så bråkete bil.


Jeg regner med at hun mykner litt i vinter, og klar for ny tur neste år.

Jeg har kommet dit at jeg vurderer en av følgende:

Ferrari F430 Coupé

Ferrari California ( uten turbo )

Er det noen med erfaring fra begge, og som vil komme med innspill?
Den opplagte forskjellen er her en Tourer mot en "racer".
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og g-s
Spørsmålet blir om du ønsker en rendyrket sportsbil, eller om du vil ha en bil som kan brukes på (noen) flere områder.
 
Har hatt 360 selv og tror jeg ville gått for California. Det tror jeg også samboeren din hadde likt da det er en mye mer allsidig bil - bagasje i "baksetet" - mer komfortabel på langtur etc?
Skulle jeg primært brukt den som lekebil på fine sommerkvelder hadde jeg valgt 430 men siden du nevner langturer, så... :)
 
Du tok dette med bilder, @Preacher. Bra.

Men, @Klokkesamler; Jeg regner med at du har en forkjærlighet for "steilende hester", men om du går til feks. Aston Martin så er vel de mer komfortable? Feks Rapide V12. (De har god lyd også?)

Ut fra trådens heading så er kravet om hest spikret?
AM.jpg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: komodo
@Grendel - 4-seter er ikke aktuell ( 4 brukbare seter altså.)


Takk for gode innspill. Det ser ut som jeg er like langt.
Dragningen mot F430 er definitivt størst, men gleden med en mye nyere bil i California balanserer noe. Godt jeg har hele vinteren på å tenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Svaret er vel åpenbart begge? ;)

Jeg har ikke kjørt 430, men alle moderne modeller - inkl. 488 og California T. Det er to vidt forskjellige biler. Skulle jeg brukt den mye hadde California vært et åpenbart valg, men som rent leketøy er jo midtmotorisert toseter uslåelig.
 
synes man bør velge denne:

Vis vedlegg 301122


Det som er trist med slike biler er at de (så godt som) aldri kommer på veien. Er man heldig så kanskje de vises på et museum/utstilling. Den blir vel stuet inn på et lager eller privat utstilling som et annet investeringsobjekt.

Nydelig bil. Trist at verden ikke får sett og hørt den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG og holmby