Ferietur- tør jeg ta med go' klokka?

Du tar selvfølgelig med deg sub til Kreta - egentlig uansett hvor du vil dra. Min SD har fått kjørt seg i Kosovo, Afghanistan og andre mere siviliserte land. Hvis du blir utsatt for ran/tyveri - er det ikke på grunn av klokken men på grunn av dårlig forberedelse og mental planlegging. En sub er egentlig ett pluss å ha i bakhånd hvis allt går galt.
I tillegg får jo uret historie - "Been there- done that" slipper å støve ned i en skuff.
Mvh Tom

Hehe, nå skal det vel sies at du stort sett er i besittelse av, eller omgitt av andre som er i besittelse av, metallkonstruksjoner som virker sterkt preventivt på personer som er tilbøyelig for å knabbe klokka din når du er i Kosovo og Afghanistan! ;)

Uansett så er jeg helt enig med deg! Er klokken normalt erstattelig og forsikret er det bare å ta den med! Om en kjøper ting en ikke tør å bruke (av forskjellige grunner) blir det tingene som eier deg og ikke motsatt.. Og det er ingen kul situasjon.

Jeg tar stort sett alltid med flere klokker på tur, slik at jeg har litt og velge i.

Samtidig må jeg inrømme at jeg har en klokke jeg kommer til å beholde for alltid og ha med meg på det meste. Er litt småredd for at denne til slutt får så stor sentimentalverdi at jeg ikke tør ta den med på ting og tang..

Riktig, Kristian. Gå for kvalitet og keep it simple, kvalitet svikter deg ikke og "hairlines" får sin egen betydning. Er man glad i kjærringa tar man vel henne med på tur???? Har jeg gått glipp av noe?
Tom

Samtidig må jeg inrømme at jeg har en klokke jeg kommer til å beholde for alltid og ha med meg på det meste. Er litt småredd for at denne til slutt får så stor sentimentalverdi at jeg ikke tør ta den med på ting og tang..

Nå gjør du oss nysgjerrige her.. :rolleyes:

Regner med det blir sommer-ferie i sør-frankrike i år også.... Og da skal i alle fall tre klokker være med :) Må tross alt ha litt variasjon på håndleddet.

De feriene jeg har vært på med kun en klokke... Argh... det har ikke vært lett å holde ut. Litt god variasjon gjør ferien sååååå mye bedre :D

Klokke på ferie

Grublet mye på dette selv før min sommerferie til Frankrike og Italia i år. Om jeg turde å ta med min Omega Speedmaster Date.

Rett før jeg gikk ut av butikken etter handelen spurte jeg: Er det noe spesielt jeg bør tenke på når det gjelder bruk av klokken etc?"

Svar: Nei. Bruk den til alt! (bortsett fra dykk seff)

Og det gjorde jeg. Badet med den til og med for den SKAL tåle det ved vanlig bading. (10atm) Eneste som står i manualen er at den må skylles med lunkent ferskt vann.

Jeg var også skeptisk å vifte rundt med en klokke til 25000 på armen i byene men jeg har forsikring og klokken trenger "Livserfaring" så jeg bruker den både til offshoreturer på jobb, turgåing, seiling, ferie, med dress. You name it!

Klokker skal brukes og ikke støves ned! Så skal en også være nøye med service og respektere at pakninger MÅ skiftes 3-4. året.

P.S
Men neste klokke blir nok en Submariner. Det tåler juling så det holder og er vanntett til bunnen av Nordsjøen pluss en sikkerhetsfaktor på 1.25 ;)!