2 ukers tur til Thailand (kun fly til Bangkok) er bestilt!
Tips til steder?
Generelt og klokkerelatert (selv om det kanskje er mest kopier)?
Og har et stort dilema, og det er å velge klokke for turen...
Valgene er:
-Certina DS Podium eller First Quartz; begge blir ikke feil i forhold til utseende/bruk, men kommer til å angre når jeg ligger på stranden og savner en flott automatisk (les:Rolex) tenker jeg?
-Oris Aquis på gummireim (ikke alt for dyr, pen, og ganske bra valg. Ingen GMT)
-Sinn 856UTC (GMT, kanskje mest egnet for formålet sett på egenskaper, men litt kjedelig/anonym og lite elegant, og minst "godfølelse").
-Sub (lett gjenkjennelig som rolex, men blir kanskje tatt for å være fake? ingen dato, ingen GMT)
-Explorer 2 (kun 100m rating)
Tenker kanskje bare å ta med en (ikke glad i å ha for mye verdisaker liggende på hotellet), og er litt skeptisk til å ta med Rolex med tanke sikkerhet m.m. Har forsåvidt forsikring, men dog - det viktigste er tiltrekking av negativ oppmerksomhet - ønsker ikke å risikiker juling en sen kveld i en bakgate pga. klokka (selv om Thailand forsåvidt er ganske trygt?)
Og neste spørsmål blir eventuelt lenke eller gummireim, litt avhengig av klokke, men har jeg ikke reim så er jeg veldig glad i lenke... Spørsmålet er om det er verdt å få saltvann (og riper fra sand?) på lenke. Orker stresse for mye med grundig skylling hele tiden.