Feeeett – LG Smartklokke

Mars2014:
"There's a lot of noise about smartwatches, but you don't see them on people's wrists," Francois Thiebaud, head of Swatch Group SA's Tissot brand, told Reuters in an interview at a watch fair in Basel.

26August2014 WSJ:
Smartwatches could eat as much as 10% of sales of Swatch's entry-level plastic brand and 5% of its midrange brands, which include Tissot and Mido, in 2015 and 2016, said Luca Solca, an analyst at Exane BNP Paribas.
"Nick Hayek is very concerned for sure," said Mario Ortelli, an analyst at Bernstein.
Nervousness over Swatch's vulnerability has contributed to a selloff in the company's stock. Over the past 12 months, Swatch shares have fallen nearly 11%, more than rivals Compagnie Financière Richemont SA and LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, which have dropped 5% and 6%, respectively.

http://online.wsj.com/news/article_email/swatch-switches-gears-on-smartwatches-as-apple-looms-1409001025-lMyQjAxMTA0MDIwNjEyNDYyWj
:eek: Gjesp...

Volumprodusentene burde ikke stikke hodet i jorden og ignorere et raskt voksende marked, med mindre de savner den spennende opplevelsen fra quartzkrisen.

Folk flest liker teknologi, og jeg kjenner flere som går med smartklokker.
Det skjer faktisk overraskende ofte at tilfeldige folk snakker om smartklokker, men det veldig sjeldent jeg møter noen som bryr seg om vanlige klokker.

jeg mistenker at f.eks casio har gjort noe lurt når de satser på å utvikle diverse smartfunksjoner til sine g-shocks, selv om de for øyeblikket ikke er noe særlig å rope hurra for.

high-end markedet er noe helt annet og separat fra folkelige klokker, og kan sikkert trygt fortsette som vanlig ;)

Jeg tror smart-watches og mekaniske ur treffer to vidt forskjellige kundegrupper. Så pust med nesa folkens, det blir neppe en ny quartzkrise
:p

Nå er vel klokker til flere titals tusen som "smykker" å regne. Det koster ikke 20-30 lapper for å se tiden. ;)

Tror dette kan bli meget nyttig, men da på en sportslig arena. Musikkspiller, meldinger, mail, puls, tidtaking osv på samme lille skjerm er uten tvil lettvint når man skal trene, i motsetning til å drasse med seg en større telefon.

Jobbmessig vil det nok fremdeles bli mobil og et armbåndsur i mange år fremover. :)

Jeg tror smart-watches og mekaniske ur treffer to vidt forskjellige kundegrupper. Så pust med nesa folkens, det blir neppe en ny quartzkrise
:p
Invicta, alpha, parnis, Christopher Ward (som Daniel Wellington blir bra inspirert av) diverse indigogo-kampanjer. Mekaniske klokker er også for "trendy" folk og vanlige mennesker. Hvem vet hvordan smartklokkene ser ut om to, tre, eller fem år? Om noen kan skape et luksusprodukt mennesker som ellers hadde kjøpt Omega, Rolex, eller et annet av de velkjente merkene som mange kjøper på grunn av merket? Eller om de kommer til å bli en såpass vital del av en normal digital hverdag (om ti-femten år) at det bare er særinger som gidder å ta seg bryet med å ikke ha en, eller har en klokke på hver arm for å nyte et mekanisk armbåndsur på armen? Nei, vi får håpe Google Glass blir en hit, dere. :p

Invicta, alpha, parnis, Christopher Ward (som Daniel Wellington blir bra inspirert av) diverse indigogo-kampanjer. Mekaniske klokker er også for "trendy" folk og vanlige mennesker. Hvem vet hvordan smartklokkene ser ut om to, tre, eller fem år? Om noen kan skape et luksusprodukt mennesker som ellers hadde kjøpt Omega, Rolex, eller et annet av de velkjente merkene som mange kjøper på grunn av merket? Eller om de kommer til å bli en såpass vital del av en normal digital hverdag (om ti-femten år) at det bare er særinger som gidder å ta seg bryet med å ikke ha en, eller har en klokke på hver arm for å nyte et mekanisk armbåndsur på armen? Nei, vi får håpe Google Glass blir en hit, dere. :p

Mekaniske klokker kan jo bli gode på design, men neppe like tradisjonelle, mekaniske ur. For å ha et funskjonsområde, må de vel ha en skjerm med litt størrelse på? For ti år siden, hadde jeg sikkert syntes dette var dritkult. "Dessverre" har tidssonen endret mitt syn på armbåndsur. Enten det, eller så har jeg rett og slett blitt gammel.

Google Glasses er jo egentlig litt kult, men jeg vil neppe ha noe slikt før det blir til Google Lenses:)